MS Windows
briani 27239
Windows XP 64 Bit Pro
Fra : Bent

Dato : 10-05-06 16:48

Hej Gruppe

Jeg skal hjælpe min søster med valg af ny pc.
Det er ved at være længe siden jeg har sat noget sammen, så jeg tillader mig
at være doven, og blot købe en færdigbygget model.
Der skal dog også bruges software, og her er jeg åbenbart heller ikke helt
med....
Pc'en er en 64 bit model, så derfor skal jeg vel have Windows XP 64 Bit Pro.
Men den som findes på http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=910383
er jo Engelsk. Vil det mon senere være muligt at få en Dansk sprogpakke til
denne?
Min søster forstår ganske udemærket Engelsk, men jeg tror alligevel at hun
vil foretrække at hendes vinduer snakker Dansk til hende :)
Hvis det ikke er tilfældet, vil der så være problemer med blot at installere
Windows XP Home edition på en 64 bit pc?
Pc'en jeg forventer at købe til hende er forøvrigt
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375470

Bent

Fra : Søren Blom

Dato : 10-05-06 19:21

> [...]
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=910383 er jo Engelsk. Vil
> det mon senere være muligt at få en Dansk sprogpakke til denne?

Nej, ikke endnu i hvert fald.

> [...]
> installere Windows XP Home edition på en 64 bit pc?
> Pc'en jeg forventer at købe til hende er forøvrigt

Overhoved ikke.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Hans

Dato : 11-05-06 07:30

Søren Blom wrote:

> Nej, ikke endnu i hvert fald.

Den kommer ikke på dansk ifølge MS.

Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-05-06 19:42

Bent wrote:
> Pc'en er en 64 bit model, så derfor skal jeg vel have Windows XP 64
> Bit Pro.

Nej - ikke nødvendigvis - en almindelig XP fungerer OK.

XP 64 er stadig noget mangelfuld mht drivere og lign.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Fjollefrans

Dato : 10-05-06 20:37

> Nej - ikke nødvendigvis - en almindelig XP fungerer OK.

det er dog lige under forudsætning at det er en AMD 64 bit processor og ikke
en Intel. Intels 64 bit processorer kører ikke 32 bit kode særligt godt,
hvorimod AMDs 64 bit er helt på højde med deres 32bit. derudover er maskinen
fra SHG der linkes til en Pentium D 930, som da vist er en alm. 32 bit
dual-core, dog med EMT64 der tillader addresering af mere end 4Gb
hukommelse, men ikke afvikling af 64bit kode (correct me if I'm wrong)

- FF

Fra : Kent Friis

Dato : 10-05-06 21:58

Den Wed, 10 May 2006 21:36:41 +0200 skrev Fjollefrans:

> [...]
> dual-core, dog med EMT64 der tillader addresering af mere end 4Gb
> hukommelse, men ikke afvikling af 64bit kode (correct me if I'm wrong)

Pentium Pro og op supporterer op til 64 GB RAM (48-bit adresse-bus),
hvilket dog stadig er meget mindre end de 16 millioner terrabytes der
kan opnås med en 64-bit adresse-bus.

Mvh
Kent