MS Windows
briani 27239
OEM version af XP Home
Fra : Peter Christiansen

Dato : 07-05-06 16:55

Hej
Er der nogle der kan forklare mig hvordan dette fungerer?

Ved godt at når man køber en OEM version af Windows, at man kun har licens
til at installlere denne på en og samme computer.
Har et par spørgsmål.
Kan det overhovedet lade sig gøre at installere OEM versionen igen, hvis jeg
opgraderede min pc? eller kender microsoft ens hardwareoplysninger?
Hvis ens PC går ned kan man så installere versionen igen?

Hilsen
Peter

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-05-06 17:01

On Sun, 7 May 2006 17:54:50 +0200, Peter Christiansen wrote:

> Kan det overhovedet lade sig gøre at installere OEM versionen igen, hvis jeg
> opgraderede min pc? eller kender microsoft ens hardwareoplysninger?
> Hvis ens PC går ned kan man så installere versionen igen?

Jeg fik en OEM version med min laptop og jeg har haft den kørende på min
laptop. Så installerede jeg den på mit desktop-system og det gik fint, så
jeg tror ikke der er nogle problemer der. Men det skal selvfølgelig nævnes
at det strider mod den licens man har accepteret når man installerer :)

--
np: (Foobar 2000 is not active
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-06 19:03

Peter Christiansen wrote:
> Kan det overhovedet lade sig gøre at installere OEM versionen igen,
> hvis jeg opgraderede min pc? eller kender microsoft ens
> hardwareoplysninger?

Du må gerne opgradere - jeg ved ikke, hvor grænsen går mellem en opgradering
og en ny PC, men udskiftning af harddisk og ram har jeg ikke oplevet
problemer.

> Hvis ens PC går ned kan man så installere versionen igen?

Ja - du har et antal aktiveringer - og skulle det ske for mange gange, så
får du en fejl, der siger at den har været aktiveret for mange gange - og så
er der to muligheder:

1: Ringe til MS og aktivere via telefonen - derefter kan den igen aktiveres
et antal gange via nettet.

2: Vente et halvt år - så kan den aktiveres igen via nettet

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-05-06 23:28

Jan Vestergaard skrev:

> 2: Vente et halvt år

....og ikke 120 dage?
Hans

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-05-06 23:49

Hej Hans Paulin (6310), du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> ...og ikke 120 dage?

Jo, <http://www.aumha.org/win5/a/wpa.php>

Samme sted står iøvrigt de 10 hardwareenheder der tjekkes. (Mindst 7 af
dem skal svare "Jeg er stort set ligesom da jeg sidst blev aktiveret".
Ellers skal man genaktivere).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-05-06 20:22

Rudi Stegen skrev:

> Jo, <http://www.aumha.org/win5/a/wpa.php>

Mente nok!

Sidder hér og tæller ned til den 19. (og 24.) juli, hvor mine ekstra 2
maskiner kommer på gaden igen!
Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-05-06 16:41

Hans Paulin (6310) wrote:
> ...og ikke 120 dage?

Måske - jeg mente bare at ahve læst et halvt år på et tidspunkt - men det
kan godt være, at det er 120 dage i stedet ?

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-05-06 20:08

Jan Vestergaard skrev:

> Måske - jeg mente bare at ahve læst et halvt år på et tidspunkt - men
> det kan godt være, at det er 120 dage i stedet ?

Hans

Fra : Aksel

Dato : 07-05-06 20:15

"Peter Christiansen" <mcfly2go@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg opgraderede min pc? eller kender microsoft ens hardwareoplysninger?
> Hvis ens PC går ned kan man så installere versionen igen?

MS sætter grænsen ved udskiftning af bundkort, men jeg har aldrig haft
problemer med genaktivering, somme tider skal man ringe for at få en
opdateringskode, men de spørger kun om de første fire cifre i
installationskoden.

Hilsen Aksel