MS Windows
briani 27239
Drev efter reinstallation
Fra : Søren Riis Nielsen

Dato : 07-05-06 16:03

Hej med Jer

Jeg har fået et stort problem efter en reinstallering af XP Home :

Mit d-drev (300GB installeret på min foregående XP), hvorpå jeg har lagt
backup af div. programmer/dokumenter, kan ikke længere ses af xp.

Da XP startede første gang kunne jeg godt nok se d-drevet men når jeg
forsøgte at tilgå den, sagde XP, at den skulle formateres ?!

Jeg håber godt nok ikke, at XP installationen har rodet med mit d-drev så
alle data er væk - men hvad mener I ?

På forhånd tak

Søren Riis

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 08-05-06 01:30

Er det eventuelt et SATA drev?
I så fald behøver du formentlig en driver som du kan hente hos
fabrikanten.

Fra : MRN

Dato : 08-05-06 21:36

> [...]
>
> Da XP startede første gang kunne jeg godt nok se d-drevet men når jeg
> forsøgte at tilgå den, sagde XP, at den skulle formateres ?!

Hvis du ikke har gjort det, så skal du installere SP2. XP med SP1 kan
ikke se diske på over 137 GB (tror jeg det er).
Ikke noget med at formatere eller noget, når du har installeret SP2, så
er dine drev igen som før...

Mvh
MRN