MS Windows
briani 27239
Problemer med musemarkøren
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 06-05-06 08:55

Jeg har på det sidste hyppigt været ude for, at musenmarkøren er "frosset"
på skærmen, og systemet derfor har skullet genstartes.

Vi snakker om en ret ny PC med 500 mB ram og 200 gB harddisk og Windows XP

Mulige forklaringer?

Er der indstillinger i Windows, der kan afhjælpe problemet?

Hvis der kører for mange processer, efter hvilke retningslinjer bør jeg så
vælge at lukke processer i denne sammenhæng.

Eller hvad gør jeg så?

M.v.h.

Poul Evald

Fra : Kent Friis

Dato : 06-05-06 08:59

Den Sat, 6 May 2006 09:54:54 +0200 skrev Poul Evald Hansen:
> Jeg har på det sidste hyppigt været ude for, at musenmarkøren er "frosset"
> på skærmen, og systemet derfor har skullet genstartes.

Er det kun musepilen, eller fryser hele systemet?

> Mulige forklaringer?

Hvis det kun er musepilen, så check kablet, og batterier hvis musen
er trådløs.

> Hvis der kører for mange processer, efter hvilke retningslinjer bør jeg så
> vælge at lukke processer i denne sammenhæng.

Du bør naturligvis lukke de programmer du ikke bruger, og lade være
med at lukke dem du bruger. Og systemprocesserne lader du bare være
i fred. Men hvis det kun er musen der fryser, har det ikke noget med
dette at gøre.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-06 09:07

"Poul Evald Hansen" <pevh@nspmaildutdit.danbbs.dk> writes:

> Jeg har på det sidste hyppigt været ude for, at musenmarkøren er "frosset"
> på skærmen, og systemet derfor har skullet genstartes.
>
> Vi snakker om en ret ny PC med 500 mB ram og 200 gB harddisk og Windows XP

Skal den måske have nye batterier?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Marianne

Dato : 06-05-06 18:30

> [...]
> på skærmen, og systemet derfor har skullet genstartes.
>
> Vi snakker om en ret ny PC med 500 mB ram og 200 gB harddisk og Windows XP

Har du flere trådløse mus i nærheden af hinanden? I så fald kan man løse
problemet ved at pille batterierne ud af alle i 15. min. og så starte dem
igen en efter en - batteri i, etabler connection.

mvh
marianne