MS Windows
briani 27239
Netbank via Danske Bank
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-06 22:28

Jeg skal formattere og installere en pc forfra og er blevet bedt om at
kopiere oplysningerne til opkald via Danske Bank, men jeg kan ikke finde ud
af, hvilken mappe det ligger i.
Hvor ligger Netbank oplysningerne til Danske Bank henne?

Kurt

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 05-05-06 22:48

> [...]
> ud af, hvilken mappe det ligger i.
> Hvor ligger Netbank oplysningerne til Danske Bank henne?

Standardplaceringen er: C:\Documents and Settings\All Users\Application
Data\e-Safekey\Personal

Flemming Nielsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-06 23:39

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Standardplaceringen er: C:\Documents and Settings\All Users\Application
> Data\e-Safekey\Personal
>
> Flemming Nielsen

Lige præcis der lå den. Tak for hjælpen.

Kurt

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-06 00:36

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> writes:

> Jeg skal formattere og installere en pc forfra og er blevet bedt om at
> kopiere oplysningerne til opkald via Danske Bank, men jeg kan ikke finde ud
> af, hvilken mappe det ligger i.

Der er også en facilitet i selve netbanken der tillader dig at flytte
nøglen til en anden maskine.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-06 09:18

> Der er også en facilitet i selve netbanken der tillader dig at flytte
> nøglen til en anden maskine.

Ja, og den ville jeg også bruge.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-05-06 10:57

"Thorbjørn Ravn Andersen" wrote:
> Der er også en facilitet i selve netbanken der tillader dig at flytte
> nøglen til en anden maskine.

På den hvor det fungerer skal du gemme nøglen på diskette (eller harddisk)

Den tager du så bare over på den nye pc og opretter en ny bruger, hvor du
henter den fra diskette (eller harddisk)

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-05-06 00:21

> [...]
>
> Den tager du så bare over på den nye pc og opretter en ny bruger, hvor du
> henter den fra diskette (eller harddisk)

Ja, det havde jeg en ide om, men computeren var inficeret med alt muligt, og
bl.a. var muligheden for at oprette internetforbindelse ødelagt/forsøgt
overtaget af andre, så derfor måtte jeg bruge den manuelle metode.
Men tak for alle hints.

Kurt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-05-06 00:35

Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
> bl.a. var muligheden for at oprette internetforbindelse ødelagt/forsøgt
> overtaget af andre, så derfor måtte jeg bruge den manuelle metode.

Du bør slet ikke bruge Netbank!

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-05-06 01:03

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du bør slet ikke bruge Netbank!

Begrund venligst.

Flemming Nielsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 09-05-06 19:56

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Begrund venligst.

Tja, da du ikke kan begrunde, må udsagnet stå som det ævl det nu engang er.

Flemming Nielsen

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-05-06 23:08

Flemming Nielsen wrote:
> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Tja, da du ikke kan begrunde, må udsagnet stå som det ævl det nu engang er.

Hvis vi skal være venlig kan vi jo tolke udsagnet som:

Hvis din maskine er fuld af snavs, f.ex. key-loggere, er det
ikke klogt at bruge netbank.

Og så er det vel en form for mening i udsagnet.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 10-05-06 00:04

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi skal være venlig kan vi jo tolke udsagnet som:
>
> Hvis din maskine er fuld af snavs, f.ex. key-loggere, er det
> ikke klogt at bruge netbank.

Så er der jo dem der hævder, at hvis din computer er fuld af Windows, er det
ikke klogt at bruge netbank.

Manden har jo (sikkert) ikke gjort noget ulovligt, så hvorfor skulle han
ikke have lov til at have netbank? Hvis han kvajer sig, koster det, akkurat
på samme måde som hvis han henlægger sin pung. Kurt Andersen's spørgsmål
lagde ikke op til moralske opkast, men det får vi jo heller ikke opklaret om
det er, fordi Axel Hammerschmidt ikke ønsker at besvare et høfligt
spørgsmål.

Flemming Nielsen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-05-06 17:46

Den Wed, 10 May 2006 01:03:44 +0200 skrev Flemming Nielsen:

> [...]
> ikke klogt at bruge netbank.
>
> Manden har jo (sikkert) ikke gjort noget ulovligt, så hvorfor skulle han

Det stod ikke noget om "have lov til", men "bør ikke". Og jeg er helt
enig, hvis først ikke-venligt-sindede personer har overtaget computeren,
bør man ikke noget som helst - og da SLET IKKE netbank - før maskinen
er geninstalleret og opdateret.

Mvh
Kent

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 11-05-06 01:26

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> enig, hvis først ikke-venligt-sindede personer har overtaget computeren,
> bør man ikke noget som helst - og da SLET IKKE netbank - før maskinen

Hvilken del af Kurts sætning "Jeg skal formattere og installere en pc
forfra" forstod du ikke?

Flemming Nielsen