MS Windows
briani 27239
Kopiere en XP Pro til DVD problem
Fra : Hagar

Dato : 02-05-06 10:22

Hej i gruppen

Jeg ville gerne have en skive med XP Pro og alle opdateringer m.m. på, til
det er jeg nød til at have det på en DVD skive, men det får jeg ikke lov
til, for det er ikke samme type disk jeg brænder, får jeg at vide. Jeg har
prøvet at "snyde" det hele, og lavede en iso fil med alt inden i, og så
brænde, men den går ikke, jeg får ikke lov. Hvad kan jeg gøre for at få det
hele på en DVD ?

Hagar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 12:29

Hagar wrote:
> [...]
> med alt inden i, og så brænde, men den går ikke, jeg får ikke lov.
> Hvad kan jeg gøre for at få det hele på en DVD ?

Jge har ikke prøvet - så det er lidt et gæt

Kopier det hele til harddisken, og brænd det derfra - husk at disklabel
måske skal være det samme som den originale CD for at det virker.

Brænd det som en data DVD - så burde det virke.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 12:35

Jan Vestergaard wrote:
> Brænd det som en data DVD - så burde det virke.

Hvis du skal boote fra den skal den selvfølgelig gøres "boot-bar" - men der
er vi så mere henne i noget, der hører til i DVD-gruppen

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Hagar

Dato : 02-05-06 13:46

> [...]
> måske skal være det samme som den originale CD for at det virker.
>
> Brænd det som en data DVD - så burde det virke.

Ligger der ikke filer på sådan en cd som er "gemt", så man ikke bare sådan
lige kan få noget ud af at kopiere filerne på en harddisk og brænde bagefter
?
Jeg ved det ikke, det er ikke det jeg har gået mest op i

Hagar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-06 14:22

Hagar wrote:
> [...]
> brænde bagefter ?
> Jeg ved det ikke, det er ikke det jeg har gået mest op i

Jo - hvis det er en CD, der kan boote, så ligger der nogle systemfiler - men
ellers ikke - selve Windows-installationen bruger ikke nogle skjulte filer -
men den skal bruge dem for at kunne boote fra CD'en..

Jeg mener at bl.a. Nero kan lave en Boot CD/DVD og tage disse med på den nye
kopi, hvor den brænder filerne fra harddisken og tager systemet fra
diskette, cd eller harddisk - men det er mange år siden, at jeg har prøvet -
så prøv at spørge i DVD-gruppen..

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 19:40

Hagar wrote:

> [...]
> brænde bagefter ?
> Jeg ved det ikke, det er ikke det jeg har gået mest op i

Nej, det er lige ud ad landevejen....

Claus

Fra : jotar

Dato : 02-05-06 15:44

Den Tue, 02 May 2006 11:22:04 +0200. skrev Hagar:

> Hej i gruppen
>
> Jeg ville gerne have en skive med XP Pro og alle opdateringer m.m. på, til
> det er jeg nød til at have det på en DVD skive

Hej
Der er hjælp at hente her:
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
Jeg har selv med held lavet en fuldt opdateret XP Pro med denne guide. Den
kan forøvigt fint være på en CD-rom...

jotar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 19:37

Hagar wrote:

> [...]
> med alt inden i, og så brænde, men den går ikke, jeg får ikke lov.
> Hvad kan jeg gøre for at få det hele på en DVD ?

Læg det hele i en mappe på din HD og brænd så det. Husk at stierne er de
samme og husk at få evt skjulte filer med.

Claus

Fra : Edmund

Dato : 02-05-06 22:20

Claus Tersgov wrote:

> Læg det hele i en mappe på din HD og brænd så det. Husk at stierne er
> de samme og husk at få evt skjulte filer med.

Den bootfil(Microsoft Corporation.img) man hiver ud af en XP cd som man
så bruger i Neros Boot-CD menu, kan de også bruges på en dvd ( jeg har
ikke så ny en Nero at jeg kan vælge BOOT-DVD)

--
Mvh Edmund

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-05-06 18:18

Edmund skrev:

> Den bootfil(Microsoft Corporation.img) man hiver ud af en XP cd som
> man så bruger i Neros Boot-CD menu, kan de også bruges på en dvd (
> jeg har ikke så ny en Nero at jeg kan vælge BOOT-DVD)

Det ved jeg egentlig ikke, det har jeg aldrig tænkt over. Men i og med, at
bootkommandoen er medieuafhængig, så vil jeg tro det. Bios søger nok bare
efter en specifik kommandofil, og når den er fundet booter maskinen uden at
tænke over, hvor på skiven filen rent fysiks ligger. Der er ikke noget med
boobtsektor og lign.

Så jeg tror, at maskinen indledningsvis er ligeglad med, om det er en CD
eller en DVD. Bare bootkommandoen er der.

Claus