MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med at få XP til at genkende eks~
Fra : Jeno

Dato : 01-05-06 12:06

Hej

Jeg har en nyinstalleret computer (ASUS A8V deluxe MOBO, AMD X2 4400+,
Seagate HD, Matrox P750 Gfx kort) med Windows XP SP1.

Jeg har det problem at når jeg sætter en ekstern disk på, så kommer
der en lille boble op nede i taskbaren der fortæller at der nu er
tilsluttet en (Fx) LaCie disk og at den er klar til brug,men den dukker
bare ikke op i exploreren.

Når jeg går ind i Diskmanagement kommer der en "Initializing Disk"
menu frem. Jeg trykker OK og så sker der ikke mere. Disken står i
diskmanageren som "unallocated" selvom den er formatteret (NTFS) og
virker fint på alle andre computere. Diskene er på 250-300 GB og
problemet er det samme lige meget om jeg tilslutter dem med firewire
eller USB2.

Er der en driver jeg ikke har fået installeret eller hvad foregår
der....?

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 13:55

Hej
Har du prøvet at installer sp 2 på din windows det kunne måske hjælpe dig
mvh
aaa

Fra : Jeno

Dato : 01-05-06 15:59

Jeg vil meget nødig installere SP2 da det laver rod i nogle ting som
jeg bruger computeren til, som helst ikke skal ændres. Jeg har desuden
WinXP SP1 kørende på flere andre maskiner uden problemet med
manglende disk genkendelse.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 01-05-06 22:15

[...]

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Har du prøvet menuen tilføj hardware. Det hjalp mig en gang med en
USB flash drive som ikke kunde registreres rigtig af windows.
Det lyder dog mærkeligt at det skulle være et problem.

Fra : Jeno

Dato : 02-05-06 08:06

Det prøver jeg lige når jeg får tid i eftermiddag. Godt forslag!

Andre?

Fra : Jeno

Dato : 02-05-06 13:42

Øv. Det virkede ikke. Til gengæld har jeg fundet ud af at det kun er
LaCie diske den ikke vil læse. Jeg fandt lige en Maxtor disk og et usb
flash drev og de dukker begge to op uden problemer.