MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Recovery disk
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 01-05-06 09:27

Hej,

Jeg leder efter noget software, hvor jeg kan lave en recovery disk.
Det vil sige at jeg skal kunne lave et image af HD og når det så går
galt, skal brugeren bare kunne sætte disken i maskinen og så genetablere
den selv HD ud fra det image der ligger på disken.

Jeg kigger ikke nødvendigvis efter freeware.

Carsten Pedersen

Fra : Henning

Dato : 01-05-06 09:34

On Mon, 01 May 2006 10:27:21 +0200, Carsten Pedersen <cp@dkfoto.dk>
wrote:

> [...]
>galt, skal brugeren bare kunne sætte disken i maskinen og så genetablere
>den selv HD ud fra det image der ligger på disken.

Norton Ghost 2003

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 01-05-06 09:45

Den er jeg med på, men der skal bruges en kommandolinie som jeg ikke kan
hitte ud af, for at få den til at køre automatisk.

Dem der skal bruge det er ikke de mest EDB kyndige, så det skal foregå
automatisk.

Men hvis du kender kommandolinien, så bare hit med den

Carsten Pedersen

Fra : Henning

Dato : 01-05-06 10:06

On Mon, 01 May 2006 10:44:41 +0200, Carsten Pedersen <cp@dkfoto.dk>
wrote:

> [...]
>automatisk.
>
>Men hvis du kender kommandolinien, så bare hit med den

Følg wizarden til at lave en boot-cd

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 01-05-06 10:25

øhhh, der er ingen wizard til at lave en CD der kan boote med et image
og samtidig lægge imaget på harddisken.

Det er rigtigt nok at man kan lave en bootCD, men der kan man ikke lægge
et image på. Den booter kun op til ghost og så skal man selv
gøre resten.

Hvis jeg er helt galt på den, beklager jeg.

Carsten

Fra : Bent E.

Dato : 01-05-06 14:22

> [...]
> genetablere den selv HD ud fra det image der ligger på disken.
>
> Jeg kigger ikke nødvendigvis efter freeware.

Acronis True Image, det er enkelt at betjene.
Kan lave image på et andet drev (HDD eller DVD/CD), manuelt eller
automatisk.

Mvh Bent E.

--
Ved mail, fjern XYZ