MS Windows
briani 27239
Freeware program til kloning af partition?
Fra : MRN

Dato : 30-04-06 22:25

Hejsa gruppe(r)!

Jeg har lige købt en ny hardisk, og så var det at jeg tænkte på om der
findes nogle gode programmer (helst freeware) til at klone min C:\ partition
over på den nye hardisk? Det ville være rart at slippe alt bøvlet med at
skulle installere XP + diverse 117.000 andre programmer igen...

Jeg har selv prøvet et par programmer, men ingen af dem har desværre
understøttet S-ATA diske, hvilket min nye harddisk er...

Håber der er nogen der kan hjælpe mig?

Mvh
MRN
(postet i dk.edb.hardware.drev og dk.edb.system.ms-windows)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-04-06 22:39

On Sun, 30 Apr 2006 23:24:50 +0200, MRN wrote:

> Håber der er nogen der kan hjælpe mig?

Jeg fandt denne:
http://www.snapfiles.com/get/hdclonefree.html

Det fremgår af siden at den skulle understøtte SATA.

Followup til .drev gruppen (ved faktisk heller ikke hvilken gruppe der er
mest logisk).

--
np: AFX - Wabby Legs
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-04-06 23:02

http://www.xxclone.com/ og den påstår på
http://www.xxclone.com/iwhatis.htm at den understøtter SATA

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : MRN

Dato : 01-05-06 09:02

> http://www.xxclone.com/ og den påstår på
> http://www.xxclone.com/iwhatis.htm at den understøtter SATA

Det ligner noget jeg kan bruge, det kigger jeg lige på når jeg kommer
hjem

Mange tak for hjælpen

Mvh
MRN

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-05-06 21:19

MRN wrote:

> [...]
> partition over på den nye hardisk? Det ville være rart at slippe alt
> bøvlet med at skulle installere XP + diverse 117.000 andre programmer

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=57

Men det virker kun, hvis der er mindst en Maxtor disk i systemet.

Claus