MS Windows
briani 27239
Afspilning af WMA filer
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-04-06 08:28

Hej.

Jeg har netop downloadet en cd fra TDC.
Numrene er i wma format, og kan derfor umiddelbart kun afspilles med
Windows Media Player.

Jeg har også på min maskine Nero installeret, samt iTunes.

I begge tilfælde kan jeg ikke afspille numrene i de to sidsnævnte systemer.

Det har jo også noget med licens at gøre, men da jeg har betalt for det jeg
har hentet, kan det jo ikke være ulovligt at afspille med hvad jeg synes
vil vøre ønskeligt.

Hvad kan gøre her ?

Erik Jakobsen

Fra : Hagar

Dato : 30-04-06 10:25

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> har hentet, kan det jo ikke være ulovligt at afspille med hvad jeg synes

Nu har jeg ikke selv prøvet med den slags musik filer, men det ser ud til at
der er programmer til at lave wma filer til mp3 http://www.wma-mp3.com/

Hagar

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-04-06 11:02

Hagar wrote:

> Nu har jeg ikke selv prøvet med den slags musik filer, men det ser ud til at
> der er programmer til at lave wma filer til mp3 http://www.wma-mp3.com/
>
> Hagar

Tak Hagar.

Fra : Calle.

Dato : 30-04-06 12:46

Erik Jakobsen wrote:
> [...]
>
> Det har jo også noget med licens at gøre, men da jeg har betalt for
> det jeg har hentet, kan det jo ikke være ulovligt at afspille med

sæt mediaplayer til at konvertere dem til f.eks mp3

--
*** Calle ***

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-04-06 14:57

Calle. wrote:

> sæt mediaplayer til at konvertere dem til f.eks mp3

Tak for tippet, men jeg synes ikke lige jeg kan se, hvordan det gøres.

Erik

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-04-06 20:12

> Tak for tippet, men jeg synes ikke lige jeg kan se, hvordan det gøres.
>
> Erik

Det kan den heller ikke uden at
du køber en MP3 plug in
Nero har en plugin til wma
http://www.nero.com/nero6/eng/wma-plugin.php

Bjarne

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 01-05-06 06:22

Bjarne Christensen wrote:

> Det kan den heller ikke uden at
> du køber en MP3 plug in
> Nero har en plugin til wma
> http://www.nero.com/nero6/eng/wma-plugin.php
>
> Bjarne

Hej Bjarne.

Jeg mente det nok. Og Nero's plugin muliggør brænding af wma filer. Nu
muliggør den også, at der kan afspilles i nmp.

For mit vedkommende gælder det dog kun i Nero 6. I den nye Nero7, som
jeg har bokset med siden den kom, kan det ikke lade sig gøre, at brænde
wma filer skønt plugin'et er integreret.

Men det slås jeg med Nero om

Erik