MS Windows
briani 27239
xp vil ikke lukke
Fra : Keldo

Dato : 22-04-06 16:28

hejsa

når jeg lukker xp ned så står der som sædvanlig at windows gemmer og siden
lukker ned. Min pc hænger når der står "windows lukker". Hvordan løser jeg
dette problem?

keldorff

Fra : Peter

Dato : 23-04-06 01:52

"Keldo" <keldo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lukker ned. Min pc hænger når der står "windows lukker". Hvordan løser jeg

Prøv at lukke dine programmer i tray (ved siden af uret) ned et efter et,
til du finder den skyldige.
Hjælper det ikke, så prøv programmet EndItAll, som kan downloades her:
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,1935,00.asp

PeterB

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 23-04-06 16:03

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:444acfa6$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Prøv at lukke dine programmer i tray (ved siden af uret) ned et efter et, til du finder den skyldige.

Nu er det jo kun en brøkdel af hvad der kører af processor som vises der.
Joblisten er bedre til dette formål, men selv der vises ikke alle processer.

Har du installeret et eller andet for nyligt - hardware og tilhørende drivere
kan det være årsagen.

Fra : Peter

Dato : 23-04-06 17:02

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo kun en brøkdel af hvad der kører af processor som vises der.
> Joblisten er bedre til dette formål, men selv der vises ikke alle
> processer.

Hvorfor tror du jeg slutter mit indlæg med at henvise til EndItAll?

PeterB

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 23-04-06 23:14

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:444ba4fd$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor tror du jeg slutter mit indlæg med at henvise til EndItAll?

Fordi du ikke vidste det jeg foreslog ?

Fra : Peter

Dato : 24-04-06 02:20

> Fordi du ikke vidste det jeg foreslog ?
Joblisten viser som du selv skriver heller ikke alt. Det gør EndItAll. -
Derfor

PeterB

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-04-06 18:56

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:444cb19d$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Joblisten viser som du selv skriver heller ikke alt. Det gør EndItAll. - Derfor

Ja jeg ved det godt, men det er jo en XP maskine der er tale om og
EndItAll er så gammel at den næsten er før Windows XP og da heller
ikke understøtter dette.
Alternativet er et købeprogram.
Jeg brugte selv End It Alle i Windows 98 dagene og har ikke brugt
det siden da jeg mener at kunne huske det ikke fungerede tilfredsstillende
under XP. Der er desuden kommet en masse processor til siden det
program blev lavet i forrige århundrede

Fra : Peter

Dato : 24-04-06 21:38

> [...]
> det siden da jeg mener at kunne huske det ikke fungerede tilfredsstillende
> under XP. Der er desuden kommet en masse processor til siden det

Det har jeg så til gengæld ikke observeret. Det er ikke et program jeg har
brugt så tit igen, men dog stadig en del gange, altid med held og helt uden
problemer. Måske har jeg bare været heldig

PeterB

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-04-06 23:08

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:444d3744$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det har jeg så til gengæld ikke observeret. Det er ikke et program jeg har brugt så tit igen, men dog stadig en del gange, altid
> med held og helt uden problemer. Måske har jeg bare været heldig

Ja måske, det er vist lidt tilfældigt afh. af flere ting.
Jeg prøvede lige om jeg kunne finde et alternativ og
fandt blandt andet denne :
http://www.snapfiles.com/get/smartclose.html

http://www.bm-productions.tk/

Fra : Ole C

Dato : 24-04-06 21:49

Hans M. Pedersen skrev blandt andet:

> Ja jeg ved det godt, men det er jo en XP maskine der er tale om og
> EndItAll er så gammel at den næsten er før Windows XP og da heller
> ikke understøtter dette.

EndItAll er lavet i en udgave til Windows XP.
--
vh
Ole C