MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Efter ny windowsinstallation er forbindel
Fra : Carsten Riis

Dato : 18-04-06 22:43

Hej alle

som antydet i subject, så har jeg tidligere haft en nydelig forbindelse
mellem mine to windows maskiner.

Jeg har foretaget en frisk windowsinstallation (home dk) på begge
maskiner. Begge maskiner kan sagtens komme på nettet via en fælles
switch (der så er forbundet med en router).
Forbindelsen mellem maskinerne er røget sig en tur.

Jeg har kørt windows' guide flere gange og forsøgt med at at slå
firewall og virusbeskyttelse til og fra.

Nogen gange gør sker der følgende på computerA:
firewallen opmærksom på, at ComputerB's IPnummer vil i kontakt med
computerA.
Men når man så gerne vil se netværkssteder, så får man bare at vide at
arbejdsgruppen (som har fået samme benævnelse på begge computere.
Computer navnene er naturligvis forskellig) ikke er tilgængelig.

Giver ovenstående nogen mening eller skal jeg forklare endnu bedre.

Den eneste årsag at maskinerne skal snakke sammen er, at de skal dele en
printer. Så det ville jeg måske kunne klare med en
Fildeling mellem computerne ville være dejlig, men ikke noget krav.

Alternativ:
Findes der en netværkswitch som også har USB-indgang?

Det jeg vil opnå er, at netværkets computere via switchen kan bruge
USB-printeren uden at den anden computer skal være tændt.
OG samtidig kunne dele hinandens filer (så skal jeg bare have løst det
problem).

Kan dette produkt klare det?

Nogen der har en ide hvad der er gået galt eller ikke er etableret endnu.

mvh

Carsten Riis

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 19-04-06 00:09

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> USB-printeren uden at den anden computer skal være tændt.
> OG samtidig kunne dele hinandens filer (så skal jeg bare have løst det

Prøv at se på denne fætter http://www.vipower.com.tw/P_LD_VPA-3528Net.htm.
Jeg mener at den også kan bruges som printserver, uden jeg dog er 100%
sikker. Den lever dog op til dine krav om fildeling. Jeg har selv i dag
bestilt en hos www.primetech.dk for ca. 700,-. Grunden til at jeg har valgt
Vipower frem for de andre jeg har set, er at den er uden harddisk så man
selv kan vælge hvilken disk man vil have i. Der er feks. denne fra Freecom
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130697 som sikkert er udemærket,
men det er en gammel sur IBM disk der sidder i, og dem har jeg haft nok af.

Jeg vil gerne vende tilbage med en melding om nogle dage, om den også
fungerer som printserver, hvis det skulle have interesse.

Flemming Nielsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-04-06 18:41

Flemming Nielsen skrev den 19-04-2006 01:09:

> [...]
>
> Jeg vil gerne vende tilbage med en melding om nogle dage, om den også
> fungerer som printserver, hvis det skulle have interesse.

takker for tippet.

Det var dog ikke helt det jeg fiskede efter.

Det jeg vil have er en switch med USB-stik (gerne 2. generation eller
hvad det nu hedder.
switchen skal forbinde de to computere til en router (gode gamle cisco
677 er det vist). Routeren er så videre forbundet til internettet.

USBstikket skal fungere som bindeleddet til printeren for de to
computere, så de kan udskrive udafhængigt af hinanden.

mvh

Carsten