MS Windows
briani 27239
Flytte filer til ny (Outlook)
Fra : Michael Westi

Dato : 18-04-06 22:30

Ved ikke om det er rigtige ng, men prøver.

En af mine venner har fået ny pc.Xp sp2. Den gamle havde også sp2
Han bruger Outlook, som jeg ikke kender specielt godt (bruger selv Express)
Han har en del mail korrespondance og et stort adressekartotek.
Hvordan overføres det til den nye?

--
Mvh Michael
"Death is just natures way of

Fra : Max

Dato : 18-04-06 22:31

Hej Michael

> Hvordan overføres det til den nye?

Find hans pst fil på den gamle maskine, installer Outlook på
den nye, find pst filen på den og erstat den med den fra den
gamle maskine, så skulle det hele være på plads.

Mvh Max

Fra : Ginseng

Dato : 19-04-06 03:43

Der er et program der kan gøre det for dig
http://www.backsettings.com/backup-outlook.html

Den gratis demoversion har dog flg restriktioner:

Does not restore Microsoft Outlook signatures and stationery.
Does not restore Internet Explorer favorites.
Compressed backup password protection disabled.

--
http://www.megacenter.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-04-06 14:56

Max wrote:

> Find hans pst fil på den gamle maskine, installer Outlook på
> den nye, find pst filen på den og erstat den med den fra den
> gamle maskine, så skulle det hele være på plads.

Den metode har jeg brugt flere gange og det virker glimragende - men
..pst-filen kan være noget vanskelig at finde. Som standard hedder den:

C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Local Settings\Application
Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst

Ebbe

Fra : Max

Dato : 19-04-06 15:25

Hej Ebbe

> Den metode har jeg brugt flere gange og det virker glimragende - men
> .pst-filen kan være noget vanskelig at finde. Som standard hedder den:

Ja, og som standard er den også skjult og dermed dukker den ikke
op i en søgning.

Mvh Max

Fra : Michael Westi

Dato : 19-04-06 15:48

> Ja, og som standard er den også skjult og dermed dukker den ikke
> op i en søgning.
>
> Mvh Max

Ah ha, derfor jeg ikke kunne finde den

Mvh Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-04-06 19:42

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Ah ha, derfor jeg ikke kunne finde den
>
> Mvh Michael

Jamen så vælger man bare yderligere indstillinger nederst i boksen og
markerer for at der også skal søges i skjulte og systemfiler.

Kurt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-06 15:30

Ebbe Kristensen wrote:
> [...]
> .pst-filen kan være noget vanskelig at finde. Som standard hedder den:
> C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Local Settings\Application

Det er nu ikke så besværligt, at finde den

I menuen "Filer" i Outlook er der et menupunkt, der hedder
"Datafilstyring" - det viser, hvor filen ligger og man kan her også ændre
stien til placering.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Michael Westi

Dato : 19-04-06 15:48

> [...]
>
> I menuen "Filer" i Outlook er der et menupunkt, der hedder
> "Datafilstyring" - det viser, hvor filen ligger og man kan her også ændre

Er det de 3 filer der hedder: Archive, Extend og Outlook?
Og så er det måske bare at kopiere disse og lægge ind over i den nye
maskine?

Mvh Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-06 16:22

Michael Westi wrote:
> Er det de 3 filer der hedder: Archive, Extend og Outlook?
> Og så er det måske bare at kopiere disse og lægge ind over i den nye
> maskine?
> Mvh Michael

Lige netop

Formentlig er det nok at tage outlook.pst - men det skader ikke at tage de
andre med også.

Outlook.pst indeholder både post, kalender, adressekartotek og det hele.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Calle.

Dato : 20-04-06 09:08

Jan Vestergaard wrote:
> Formentlig er det nok at tage outlook.pst - men det skader ikke at
> tage de andre med også.

Nej achive indeholder de gamle indlæg som er arkiveret

--
*** Calle ***