MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Cd i cd drev - stifinder åbnes automatisk ~
Fra : torben

Dato : 18-04-06 22:24

Når man sætter en cd i et cd drev, så åbnes windows stifinder automatisk.
Hvordan kan jeg stoppe denne handling?
-
Torben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-04-06 22:30

torben skrev:

>Når man sætter en cd i et cd drev, så åbnes windows stifinder automatisk.
>Hvordan kan jeg stoppe denne handling?

Åben Windows Stifinder højreklik på cd-drevet vælg egenskaber ,
faneblad Automatisk afspilning , og vælg så den ønskede handling for hver
af de typer som der er i "menuen"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : torben

Dato : 18-04-06 22:44

> Åben Windows Stifinder højreklik på cd-drevet vælg egenskaber ,
> faneblad Automatisk afspilning , og vælg så den ønskede handling for hver
> af de typer som der er i "menuen"
>
> --
Denne metoder er kun til at fjerne Automatisk afspilning. Ikke til at fjerne
Stifinderen.
Desuden havde jeg gjort dette inden jeg postede indlægget.
-
Torben

Fra : Max

Dato : 18-04-06 22:51

Hej Torben

> Denne metoder er kun til at fjerne Automatisk afspilning. Ikke til at
> fjerne Stifinderen.

Måske du skulle oplyse din Win version.

Mvh Max

Fra : torben

Dato : 19-04-06 00:00

> Hej Torben

> Måske du skulle oplyse din Win version.
>
> Mvh Max

Windows XP Home
-
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-04-06 23:51

Hej torben, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Når man sætter en cd i et cd drev, så åbnes windows stifinder
> automatisk. Hvordan kan jeg stoppe denne handling?

Jeg har siddet spændt og ventet på gådens løsning, da jeg også har
problemet. (Og ja, jeg har også under "Automatisk afspilning" tålmodigt
markeret samtlige med 'Vælg handling -> Foretag intet').

Jeg har en mistanke til InCD, da dette kører i baggrunden. Hvis du også
har den til at køre men bl.a. Ivan ikke har, kan det program måske være
synderen (?).

Jeg har overvejet at aflive det for at se, om det har skylden.

OS: Windows XP Home SP2

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-04-06 23:57

Rudi Stegen skrev:

>Jeg har en mistanke til InCD, da dette kører i baggrunden. Hvis du også
>har den til at køre men bl.a. Ivan ikke har, kan det program måske være
>synderen (?).

Ja jeg har ikke inCD kørende (eller installeret), godt nok bruger jeg
Nero, men der må være en grænse

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-04-06 00:05

Hej Ivan V. Klattrup, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja jeg har ikke inCD kørende (eller installeret), godt nok bruger
> jeg Nero, men der må være en grænse

Det er også noget frygtelig juks

Men hvis Torben har, begynder jeg at blive om muligt endnu mere
mistænksom overfor netop dette end før.

PS: Nu vi er ved det. Du kender vel ikke et bedre alternativt til cd-
rw-skiver end InCD, hvis man egentlig gerne ville bruge cd-rw'en som et
"stort diskettedrev"?

Tilsyneladende er hele den standard meget dingelvorn, hvorfor man måske
skulle skippe alt om cd-rw'er til andet end at brænde i Nero (og til
forskel fra cd-r så at kunne genbruge dem).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : torben

Dato : 19-04-06 00:08

> Jeg har siddet spændt og ventet på gådens løsning, da jeg også har
> problemet. (Og ja, jeg har også under "Automatisk afspilning" tålmodigt
> markeret samtlige med 'Vælg handling -> Foretag intet').

Ja, jeg gider heller ikke rigtigt at foretage mig noget som helst på
computeren før det problem er overstået. Gider ikke at lukke stifinder ned
hver gang, med det jeg skal igang med at lave.

> Jeg har en mistanke til InCD, da dette kører i baggrunden. Hvis du også
> har den til at køre men bl.a. Ivan ikke har, kan det program måske være
> synderen (?).

Den har jeg 100 % sikkert heldigvis ikke installeret på nuværende
tidspunkt!

> OS: Windows XP Home SP2

Samme her.
-
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-04-06 00:24

Hej torben, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Gider ikke at lukke stifinder ned hver gang, med det jeg skal
> igang med at lave.

Ha! Jeg har nu mødt en, der er mere dovnen end mig selv

Jeg sidder såmænd troligt og holder Shift nede, når dvd/cd-brænderen
begynder at blinke hastigtigt i anden omgang for at afholde det vindue
i at poppe op. (Efter drevet er lukket lyser den, så holder den kæft
lidt, så lyser den igen - og så blinker den. Det er blot ved starten af
dette sidste blinkeri, man skal holde Shift nede for at stoppe
vinduesballaden).

> Den har jeg 100 % sikkert heldigvis ikke installeret på nuværende
> tidspunkt!

Tak. Det var så en indirekte hjælp til mig, da meget så tyder på, det
ikke er dette programs skyld. Det giver et sted mindre at lede.

Kommer der ikke en løsning i tråden her: Skal vi så aftale at poste
den her i gruppen, når/hvis en af os finder løsningen engang?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Calle.

Dato : 19-04-06 08:58

Rudi Stegen wrote:
> Kommer der ikke en løsning i tråden her: Skal vi så aftale at poste
> den her i gruppen, når/hvis en af os finder løsningen engang?

Jo jeg har lige svaret på hoved indlæget

--
*** Calle ***

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-04-06 14:23

Hej Calle., du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jo jeg har lige svaret på hoved indlæget

Jo, men det er gjort forlængst - fra en af de første 1-3 dage efter jeg
fik pc'en), Der er valgt, at der intet skal foretages, jf

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-04-06 00:57

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Kommer der ikke en løsning i tråden her: Skal vi så aftale at
> poste den her i gruppen, når/hvis en af os finder løsningen
> engang?

Og nu har jeg delvis fundet den

Det virker i hvert fald her. "Delvis" fordi noget sker, men:

Vi har begge hele tiden (mig siden et par dage efter jeg fik Windows
XP) lavet det med højreklik på dvd/cd-drevet, Egenskaber, Automatisk
afspilning og troligt markeret "Foretag intet" ved alle de filtyper,
som Windows nu har plantet i den boks.

Jeg prøvede tidligere på aftenen at vælge én, hvor den skulle foretage
sig noget (Musikfiler -> afspil med ... husker ikke hvad, da jeg
alligvel ikke har cd'er med musikfiler - derfor valget på disse).

Herefter scanner den blot disken, når en indsættes. Henimod slutningen
popper der en lille boks op et sekunds tid, der viser, at disken
faktisk scannes (typisk Microsoft , og forsvinder så automatisk
igen.

Det "delvise" er, at der kommer den pop op-boks et sekunds tid eller
så. Men intet (Explorer)vindue der starter og skal lukkes, og pop op-
boksen forsvinder jo uden man gør noget.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Ginseng

Dato : 19-04-06 03:48

Åben Denne Computer
højreklik på cd-drevet vælg egenskaber ,
faneblad Automatisk afspilning , og vælg så foretag "intet"af de typer du
vil ændre.

--
http://www.megacenter.dk

Fra : Calle.

Dato : 19-04-06 08:58

torben wrote:
> Når man sætter en cd i et cd drev, så åbnes windows stifinder
> automatisk. Hvordan kan jeg stoppe denne handling?
> -
> Torben

højreklik på dit CD-rom drev > vælg egenskaber > fanen automatisk afspilning
> vælg hvilken type indhold det er (sikkert blandet) > vælg hvad den skal
gøre

--
*** Calle ***