MS Windows
briani 27239
HP Pavillion 3.6GB Systemgendannelse af X~
Fra : IKJ

Dato : 17-04-06 18:42

Mit barnebarn på 13 år har på mors PC, en HP Pavillion 3.6 GB med XP Home
været inde på en ukendt spil side med følgende resultat.

Skærmen er sort og der står: "TLDR is missing"
Valgmulighederne: F1 - F10 - F12 eller exit

At trykke F8 under opstart for at komme ind i fejlsikret tilstand, havde
ingen effekt og jeg kender ikke HP Pavillion til at komme med gode råd til
Simon

Der er nok andre som har HP Pavillion med XP Home præinstalleret som ved
hvordan man bærer sig ad med at komme ind i systemgendannelse.

Hvad skal Simon gøre?

mvh ikj

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 18:53

"IKJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er nok andre som har HP Pavillion med XP Home præinstalleret som ved
> hvordan man bærer sig ad med at komme ind i systemgendannelse.

Jeg tror nærmere den skriver: "NTLDR is missing". Et bud på en kur her:
http://support.microsoft.com/?kbid=318728

mvh
Ebbe

Fra : alexbo

Dato : 17-04-06 19:34

"IKJ" > skrev i

> Der er nok andre som har HP Pavillion med XP Home præinstalleret som ved
> hvordan man bærer sig ad med at komme ind i systemgendannelse.

Med F10 kommer man ind i et genoprettelsesprogram, der er flere muligheder
enten en total genoprettelse hvor PC bliver ført tilbage til fødslen,
nøjagtig som da man købte den.
Det vil sige at alle data bliver tabt
En anden hvor programmer bliver genfødt men data ikke rørt, og her er
muligvis også flere muligheder, jeg turde ikke gå længere jeg ville ikke
udfordre skæbnen.

mvh
Alex Christensen

Fra : IKJ

Dato : 18-04-06 11:29

> "IKJ" > skrev i

Tak for svarene.
Desværre har jeg nu erfaret, at jeg ikke kommer videre uden Recovery CD.
Denne var ikke med PCèn. RecoveryCD skal man selv brænde.
Dette havde min datter forsømt.

Nu må hun betale kr 289,- for at få en RecoveryCD fra HP, levering 10
dage????

Af skade bliver man klog men må også sommetider betale for det.

hilsen ikj

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 18-04-06 13:22

> [...]
> dage????
>
> Af skade bliver man klog men må også sommetider betale for det.

Der burde ligge en recovery partion på computeren
den burde kunne nås med F10. også uden en recovery CD.
hvis jeg kender HP ret er det vist ikke nok med en CD
der skal vist 5-6 stk til alternativt en DVD skive.
"normalt" skal (skulle) man selv lave en Tools CD og en Recovery DVD.
Recovery DVDen fik man kun lov til at brænde et stk. af.
mvh Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 18-04-06 18:23

"IKJ" skrev

> Desværre har jeg nu erfaret, at jeg ikke kommer videre uden Recovery CD.

Hvis du har erfaret det ved at trykke F10 uden virkning, så er det åbenbart
sådan, men så er det fordi harddisken er død.
Som Bjarne skriver ligger der en partion på harddisken med en recovery
mulighed, det er den man kan kopiere på en DVD eller et antal CDèr.

DVDèn, CDèrne "skal" kun bruges i det tilfælde at man er nødsaget til at
skifte harddisk, eller man har ødelagt denne recoverypartion, men den er
beskyttet med forskellige tiltag, så det gør man ikke uden videre.

Har du eller andre rent faktisk prøvet F10?

mvh
Alex Christensen

Fra : IKJ

Dato : 22-04-06 09:19

> [...]

> åbenbart sådan, men så er det fordi harddisken er død.
>
> Har du eller andre rent faktisk prøvet F10?

Tak for indlæggene.

Ja, F10 er prøvet og er faktisk den eneste mulighed for at komme videre
her gives kun en option: "indsæt CD"

Under samtale-med/hjælp-af HPs hotline fik jeg defor beskeden at her skulle
man bruge Recoverydisk- CDèn for at genetablere systemet, antagelig en
genindlæsning med tab af data.

Denne er bestilt fra HP og når dette er prøvet vil vi komme med en
tilbagemelding.

mvh ikj

Fra : IKJ

Dato : 25-04-06 16:40

> [...]

> antagelig en genindlæsning med tab af data.
>
> Denne er bestilt fra HP og når dette er prøvet vil vi komme med en

Tilsendt fra HP Belgien:

Har nu fået systemgenoprettelses CDèr nr. 1 og 2, samt en DVD disk med
supplementsgenoprettelse, tilligemed en fin beskrivelse af fremgangsmåden.

Efter godt 4 timers aktivitet, hvoraf det meste var ventetid, er Simon`s HP
Pavilion igen kørende og der er skabt en image af genoprettelsen på PCèn.
Ved en eventuel næste systemgenoprettelse, skulle dette kunne klares uden
CDèrne og DVDèn.

Alt i alt nemt at gå til.
Tak for alle indlæg

hilsen fra Simon og IKJ