MS Windows
briani 27239
IP adresse konflikt
Fra : Frede Olsen

Dato : 17-04-06 11:52

Jeg får følgende fejlmelding "Der blev fundet en IP-Adressekonflikt med et
andet system på netværket" og mi´n netforbindelse går ned.
Efterdeaktivering
og dernæst aktivering kører det igen ca 5 min på nettet.

Jeg kører XP, norman virus og bitguard firewall.
Er det en virus?

frede

Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
0 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-04-06 12:09

On Mon, 17 Apr 2006 12:52:00 +0200, "Frede Olsen"
<frede.olsen@galnet.dk> wrote:

> [...]
>Efterdeaktivering
>og dernæst aktivering kører det igen ca 5 min på nettet.
>
>Jeg kører XP, norman virus og bitguard firewall.
Hvordan er dit netværk skruet sammen ? (ADSLmodem-Router-PCer)

Hvad har du af andet udstyr der er koblet til dit netværk ? (PCer /
Printere / managed switch / wireless AP / etc.)

/Hans

Fra : Frede Olsen

Dato : 17-04-06 15:39

> Hvordan er dit netværk skruet sammen ? (ADSLmodem-Router-PCer)
>
> Hvad har du af andet udstyr der er koblet til dit netværk ? (PCer /
> Printere / managed switch / wireless AP / etc.)

Kun adsl modem og ikke videre

frede

Fra : Calle.

Dato : 18-04-06 08:21

Frede Olsen wrote:

> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
> 0 spam mails er blokeret indtil videre.
> Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

øhhh, kommer dette SPAM ikke fra dit antispam program.

--
*** Calle ***

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-04-06 12:11

Frede Olsen skrev:

> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
> 0 spam mails er blokeret indtil videre.
> Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

Et antispam-program, som selv udsender spam? Nice!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-04-06 12:45

Thomas G. Madsen skrev:

>Et antispam-program, som selv udsender spam? Nice!

Det skulle da ellers være ændret til rette signaturadskiller i følge
http://groups.google.dk/group/dk.edb.sikkerhed.virus/browse_frm/thread/ec20ce5d71df2fbb/cab2937526cb446d?tvc=1&q=spamfighter+group%3Adk.edb.sikkerhed*&hl=da#cab2937526cb446d
(indlæg 16 mit brok og indlæg 33 svaret fra spamfighter)

Så hvis det overrides er det afsenderen selv der spammer.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-04-06 13:09

Ivan V. Klattrup skrev:

> [...]
> (indlæg 16 mit brok og indlæg 33 svaret fra spamfighter)

Jeg havde egentlig et indtryk af, at der var tale om et helt andet
program fra en anden producent, for det plejer ikke at hedde TryUs
SPAMfighter, gør det? Plejer det ikke bare at hedde SPAMfighter?

Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og dk.admin.netmisbrug.
FUT til: dk.admin.netmisbrug.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-04-06 12:39

> [...]

>Efterdeaktivering
>og dernæst aktivering kører det igen ca 5 min på nettet.
>
>Jeg kører XP, norman virus og bitguard firewall.

Nope - Problemet ligger i netværket. Der er to maskiner der på
en-eller-anden måde har fået samme IP-adresse.

Jeg har oplevet det samme et par gange hvor min router er spontant
genstartet. Så mister routerens DHCP-server overblikket over hvilke
adresser der allerede er uddelt....

<mlr>

Fra : O. Skjold

Dato : 17-04-06 15:04

Michael Rasmussen skrev i news:5av642ljdm337t93t5jjlb5jmtncng6ip9@4ax.com

<klip>

> Jeg har oplevet det samme et par gange hvor min router er spontant
> genstartet. Så mister routerens DHCP-server overblikket over hvilke
> adresser der allerede er uddelt....

Ja, eller eks. en Linksys WRT54G med visse versioner af piratfirmware kan
også lave det nummer hvis eks. en bærbar med trådløst netkort samtidig
kables til routeren.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Calle.

Dato : 18-04-06 08:20

Frede Olsen wrote:
> [...]
> Er det en virus?
>
> frede

> Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter

Nej, du har give 2 PCere, printere mm samme faste IP

--
*** Calle ***