MS Windows
briani 27239
skifte licens via Microsofts brugsforvirri~
Fra : TJ

Dato : 17-04-06 11:33

Hej gruppe,

Hvorfor kan jeg ikke få denne til at virke:
http://support.microsoft.com/?kbid=321636

Alt går glat, indtil jeg skal trykke på opdater, så svarer maskinen, at
nøglen er ugyldig.

Første gang troede jeg, at det var fordi, at det var en HP licens jeg sad
med.
Nu har jeg så prøvet med en spritny udgave af XP, ikke OEM, stadigt inden
held

nogle bud

mvh TJ

PS det er XP prof til XP prof jeg prøver at skifte

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-04-06 12:00

TJ wrote:
> [...]
> nogle bud
> mvh TJ
> PS det er XP prof til XP prof jeg prøver at skifte

Det skal være helt samme version for at det virker - jeg tror f.x. ikke at
det virker, hvis den ene er OEM og den anden ikke er ?

Ellers prøv at installere den nye version oveni - og vælg "Reparer" anden
gang den spørger under installationen, så installeres den nye version uden
at ødelægge indstillingerne fra den gamle...

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : TJ

Dato : 17-04-06 15:22

> Det skal være helt samme version for at det virker - jeg tror f.x. ikke at
> det virker, hvis den ene er OEM og den anden ikke er ?
ØV, jeg troede, at når det var xp prof mod xp prof. så virkede det

> Ellers prøv at installere den nye version oveni - og vælg "Reparer" anden
> gang den spørger under installationen, så installeres den nye version uden
> at ødelægge indstillingerne fra den gamle...
er du 100% på dette?
hvis det går galt så har ham jeg hjælper backup, men da jeg er doven af
natur ville jeg gerne undgå geninstallering.
XP skriver nemlig, at den ikke kan opgraderes, den skriver, at kun ny
installation er mulig når jeg sætter cd'en i

mvh TJ

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-04-06 16:20

TJ wrote:
> [...]
> XP skriver nemlig, at den ikke kan opgraderes, den skriver, at
> kun ny
> installation er mulig når jeg sætter cd'en i

Normalt kan man update/reparere til samme eller højere version -
men ikke til lavere version - men det er ikke sikkert, at du kan
med dine versioner - hvis den skriver at den ikke kan, så an den
jo nok ikke.

Så må I jo geninstallere - så får I også ryddet op i Windows

Jan

Fra : TJ

Dato : 17-04-06 17:34

> Så må I jo geninstallere - så får I også ryddet op i Windows

Det er ikke min pc, så det er der, det dovne gen kommer ind i billedet

mvh TJ

Fra : Calle.

Dato : 18-04-06 08:19

TJ wrote:

> Det er ikke min pc, så det er der, det dovne gen kommer ind i
> billedet
> mvh TJ

det tager sku da ikke lang tid. Knald ekstra harddisk på, gem det der skal
gemmes. I med den nye windows.

--
*** Calle ***

Fra : TJ

Dato : 18-04-06 19:01

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> det tager sku da ikke lang tid. Knald ekstra harddisk på, gem det der skal
> gemmes. I med den nye windows.
Nej, det tager ikke lang tid, men tid er ikke en ubegrænset faktor
og når det er ukyndige brugere, så ligger deres filer og flyder alle steder
og så kan man ikke finde dem så nemt som normalt
se også senere indlæg i dag fra mig
mvh TJ

Fra : Calle.

Dato : 19-04-06 02:34

TJ wrote:
> [...]
> og når det er ukyndige brugere, så ligger deres filer og flyder alle
> steder og så kan man ikke finde dem så nemt som normalt

søg efter de gængse filformater, og gem hvad den finder, så må vedkommende
selv sortere bagefter.
Du kan jo også lave en komplet kopi af harddisken, og sætte den i som drev
2, så kan de selv flytte tingene efterhånden.

--
*** Calle ***

Fra : TJ

Dato : 19-04-06 18:38

> [...]
> Du kan jo også lave en komplet kopi af harddisken, og sætte den i som drev
> 2, så kan de selv flytte tingene efterhånden.

Jeg er helt enig, det kan sagtens lade sig gøre.
Men det er og var nemmere, bare at skifte registreringsnøglen, set med et
tidsmæssigt aspekt

mvh TJ

Fra : TJ

Dato : 17-04-06 17:41

> http://www.petri.co.il/change_the_serial_in_windows_xp.htm

Dette ligner microsoft egen opskrift

> http://www.snapfiles.com/reviews/RockXP/rockxp.html

Dette er en recover / viewer af den eksisterende key, og den kender jeg alt
for godt

> http://majorgeeks.com/Windows_XP_Product_Key_Modifier_d2745.html

Dette er en programstump, som automatiserer microsoft's opskrift og den
virker desværre heller ikke

ellers super mange tak for hjælpen

mvh TJ

Fra : John

Dato : 17-04-06 18:10

"TJ" skrev i en meddelelse

> virker desværre heller ikke

:(

> ellers super mange tak for hjælpen

Velbekomme! Mvh John

Fra : TJ

Dato : 17-04-06 18:09

"TJ" <junggreengaavaekspammer@mail.dk> skrev i en meddelelse
det kan være, at jeg har fundet noget her

http://www.michaelstevenstech.com/xpfaq.html#upgxp

jeg vender tilbage i morgen når jeg har prøvet det

mvh tJ

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-04-06 18:26

On Mon, 17 Apr 2006 12:33:00 +0200, "TJ"
<junggreengaavaekspammer@mail.dk> wrote:

> [...]
>med.
>Nu har jeg så prøvet med en spritny udgave af XP, ikke OEM, stadigt inden

Et andet bud ifgl. MS.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=45668
Fordre et gyldig (ikke blacklistet) serienummer og
internetforbindelse.
Om det virker mellem de forskellige XP varianter (Home/PRO/corporate)
vides ikke.

/Hans

Fra : TJ

Dato : 17-04-06 18:32

> [...]
> internetforbindelse.
> Om det virker mellem de forskellige XP varianter (Home/PRO/corporate)

den prøver jeg først, det virker som den nemmeste løsning.
Jeg tror det er en corporate udgave jeg skal skifte fra, men der findes vel
kun home og pro versioner.
det er jo kun nøglen der er corporate, eller hvad?

mvh TJ

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-04-06 19:02

On Mon, 17 Apr 2006 19:32:08 +0200, "TJ"
> [...]

>kun home og pro versioner.
>det er jo kun nøglen der er corporate, eller hvad?
Nej, der er en kode (talrække) i en fil på CDen der afgør hvilken
version det er.
Se evt. http://www.petri.co.il/use_oem_version_to_upgrade_xp.htm
Om den beskrevne metode dur på sigt er jeg dog tvivlende overfor.

/Hans

Fra : TJ

Dato : 17-04-06 19:10

> Nej, der er en kode (talrække) i en fil på CDen der afgør hvilken
> version det er.
ok tak
jeg kan også se, at metoden også kan give lidt problemer med aktivering
mvh TJ

Fra : TJ

Dato : 18-04-06 19:01

> Et andet bud ifgl. MS.