/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
WinXP Temporary Internet Files\content.i~
Fra : Thomas


Dato : 14-04-06 21:41

Der ligger en masse filer i content.ie5 som jeg vil have slettet.
C:\Documents and Settings\Bro\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\content.ie5

Når jeg forsøger at finde den i explorer kommer den ikke frem. Heller ikke
hvis jeg viser skjulte filer.

I kommandopromp er biblioteket ligeledes skjult.


Mit virusprogram kan dog sagtens se filerne. Og når jeg vælger egenskaber
for mappen kan jeg se at der er mange filer.

Hvad gør jeg ?





 
 
emj (14-04-2006)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 14-04-06 22:10

Thomas skrev:

>Der ligger en masse filer i content.ie5 som jeg vil have slettet.
>C:\Documents and Settings\Bro\Lokale indstillinger\Temporary Internet
>Files\content.ie5
>
>Når jeg forsøger at finde den i explorer kommer den ikke frem. Heller ikke
>hvis jeg viser skjulte filer.

Nej, det er noget værre sjusk
Hvis du derimod laver en genvej til filen på dit skrivebord, så kan du
se, hvor stor din index.dat-fil er. Den skal være 32 kb, hver gang din
maskine har været genstartet, men det ved den vist ikke selv.

Noget kan du slippe af med ved at fjerne filer via MSIE
Funktioner/indstillinger.


Hilsen emj


Rudi Stegen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-04-06 22:16

Hej emj, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvis du derimod laver en genvej til filen på dit skrivebord, så
> kan du se, hvor stor din index.dat-fil er. Den skal være 32 kb,
> hver gang din maskine har været genstartet, men det ved den vist
> ikke selv.

Nej, det sker *aldrig* af sig selv. Den kan kun vokse eller for en
tilsybeladende tilfældig tidsperiode forblive samme størrelse. Den
bliver aldrig mindre af sig selv.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Rudi Stegen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-04-06 22:12

Hej Thomas, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Der ligger en masse filer i content.ie5 som jeg vil have slettet.
> C:\Documents and Settings\Bro\Lokale indstillinger\Temporary
> Internet Files\content.ie5

Ja, der hober sig meget op dér

> Når jeg forsøger at finde den i explorer kommer den ikke frem.

Tag en kopi af hele din linje (altså stien "C:\Docoments and
Settings\...[etc.]" og gem den i udslipsholderen.

Den skal stå på én linje og være omsluttet af anførselstegn, altså
præcis sådan:

"C:\Documents and Settings\Bro\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\content.ie5\"

> I kommandopromp er biblioteket ligeledes skjult.

Ja, men du kan gå ned i den med cd-kommandoen, uanset den
ikke vises.

Start en kommandoprompt, skriv

cd

tast ét mellemrum, højreklik og vælg "Sæt ind". Der skulle så
udfor prompten stå:

cd C:\Documents and Settings\Bro\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\content.ie5\"

Gør der det, så tryk Enter-tasten - og du står i det
pågældende directory.

Her kan du så vha. "dir *.*" se hvad der ligger af ikke-skjulte
filer. (Og med en "dir /?" kan du se, hvad du skal gøre, hvis
du vil vise eventuelle skjulte. Medmindre den under XP default
faktisk viser skjulte med "dir *.*", hvilket jeg ikke husker).

"del"-kommandoen virker også (altså dss. "delete").

Filen Index.dat, som ligger dernede, kan du ikke slette. Men
du kan i fejlsikret tilstand. Vil du af med den, så bare
gentag proceuren i fejlsikker tilstand, hvor du skriver

del Index.dat

når du står i pågældende directory.

Efter det genstarter du normalt. Windows laver automatisk
en ny Index.dat, men kun på 32 KB. (Den kan nemt have været
adskillige MB inden sletningen).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Erik Helmer Nielsen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 14-04-06 22:39

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:
Fri, 14 Apr 2006 23:12:16 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>Hej Thomas, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:
>> Der ligger en masse filer i content.ie5 som jeg vil have slettet.

>Ja, der hober sig meget op dér
>> Når jeg forsøger at finde den i explorer kommer den ikke frem.
Brug Total Commander, så er det problem ude af verden

>Filen Index.dat, som ligger dernede, kan du ikke slette.
>(Den kan nemt have været adskillige MB inden sletningen).
Programmet 'Windows & Internet Cleaner' fra Neoimagic computing rydder
Index.dat for skrammel. Er iøvrigt godt også til andre ting.

Erik Helmer Nielsen


Rudi Stegen (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 14-04-06 23:09

Hej Erik Helmer Nielsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

>>> Når jeg forsøger at finde den i explorer kommer den ikke frem.
>> Ja, der hober sig meget op dér
> Brug Total Commander, så er det problem ude af verden

Det gør jeg også. Min registrerede udgave hedder ver. 2.11 (dvs. fra
omkring 1994 eller så).

Det er en rigtig god ide. Men jeg nævnte ikke den mulighed, da der ikke
er meget ved at have den til bare det.
Den bør bruges intensivt, før man (1) opdager dens næsten talløse
muligheder og (2) bruger dem.


>>Filen Index.dat, som ligger dernede, kan du ikke slette.
>>(Den kan nemt have været adskillige MB inden sletningen).
> Programmet 'Windows & Internet Cleaner' fra Neoimagic computing
> rydder Index.dat for skrammel. Er iøvrigt godt også til andre
> ting.

Bortset fra at programmet koster penge, fylder det vel også en del at
have kørende i baggrunden (?). Desuden: Skærer den Index.dat-filer ned
til dels 32 KB, dels 16 KB (størrelsen afhænger af hvilke det er),
eller fylder den bare alting ud med 0'er e.l.?

Jeg har set nogle andre af "clear history"-typen, hvor de alle skriver,
at de bl.a. fjerner indholdet i Index.dat. Men alle (dem jeg har set,
forstås) holder overhovedet ikke Index.dat nede i størrelse, de fylder
den blot op med blanktegn/0'er/whatever (der er jo arbitrært. hvad man
nu vælger at kalde det).

Derfor nysgerrigheden.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

emj (15-04-2006)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 15-04-06 01:38

Rudi Stegen skrev:

>Bortset fra at programmet koster penge, fylder det vel også en del at
>have kørende i baggrunden (?). Desuden: Skærer den Index.dat-filer ned
>til dels 32 KB, dels 16 KB (størrelsen afhænger af hvilke det er),
>eller fylder den bare alting ud med 0'er e.l.?

Det kører ikke i baggrunden og det fylder ikke Index.dat op med 1 og 0
Har du kørt windows Internet cleaner, så fylder index.dat 32 kb. Den
vil så begynde at vokse igen, men det er ikke noget problem at køre en
QuickClean med Windows internet Cleaner med jævne mellemrum.
Programmer er rigeligt sin pris værd og det er tilstrækkeligt at købe
den billige udgave.

Hilsen emj

John (15-04-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 15-04-06 04:16

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Programmer er rigeligt sin pris værd og det er tilstrækkeligt
> at købe
> den billige udgave.

Men- kan ét af de gratis programmmer ikke udrette det samme? Fx
dette:
http://www.snapfiles.com/reviews/CleanCache/cleancache.html

Flere:
http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=index.dat&action=s&search=Find+it&lc=1

Mvh John


Ole C (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 15-04-06 09:41

emj skrev blandt andet:

(klip)
> det er ikke noget problem at køre en
> QuickClean med Windows internet Cleaner med jævne mellemrum.

Det er dog ikke nok at bruge QuickClean til at slette index.dat, ifølge
programmet selv:

"Clean & Reboot - Recommended
After cleaning completed, Windows & Internet Cleaner Pro will require to
restart your computer. Please note: To erase AutoComplete URL's and
Index.dat files, you need this operation."

--
vh
Ole C


Rudi Stegen (16-04-2006)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 16-04-06 00:02

Hej emj, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det kører ikke i baggrunden og det fylder ikke Index.dat op med 1
> og 0 Har du kørt windows Internet cleaner, så fylder index.dat 32
> kb.

Det er ret positivt i forhold til dem, jeg har set.

Et stort minus er dog, at maskinen iflg. Oles læsning
(<news:4440b17e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>) skal genstartes,
inden processen er forbi.

En eller to genstarter (2 hvis man bruger "del \index.dat /s" efter en
start med 'Kun kommandoprompt i fejlsikker tilstand' - og så den anden
genstart for at komme retur til 'den normale Windows') betyder jo ikke
den helt store forskel.

> Den vil så begynde at vokse igen

Dét er en af de få regler uden undtagelse i it-verdenen

Det pudsige er, at den vokser til én eller anden tilsyneladende ret
tilfældig størrelse. Så står den i stampe i en lige så tilfældig
tidsperiode (alt mellem nogle timer til nogle måneder). Så vokser den
igen til en ny tilfældigt størrelse... etc.

Jeg har givet mig selv den arbitrære størrelse 1 MB. Indtil da lader
jeg den være i fred. Når den kommer over nakkes den.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

emj (16-04-2006)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 16-04-06 03:26

Rudi Stegen skrev:

>Et stort minus er dog, at maskinen iflg. Oles læsning
>(<news:4440b17e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>) skal genstartes,
>inden processen er forbi.

Man kan jo passende køre processen hver gang man alligevel slukker
maskinen.
Hilsen emj

emj (14-04-2006)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 14-04-06 23:10

Rudi Stegen skrev:

>del Index.dat

Hvis det er for bøvlet at bruge Rudis metode, kan et program som
"Windows internet Cleaner" klare det. Det bruger jeg dagligt. Det er
lynhurtigt at bruge.

Hilsen emj

Thomas (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 15-04-06 05:53

Jeg fandt ud af det i mellemtiden.

Jeg genstartede i fejlsikret tilstand med kommandoprompt.
Dir og cd frem til biblioteket.
Content.ie5 var dog ikke synligt heller ikke som skjult fil.
Skrev cd content.ie5 og del *.*

Så var den klaret



BC (15-04-2006)
Kommentar
Fra : BC


Dato : 15-04-06 06:34


"Thomas" <gggg@gggg.gg> skrev i en meddelelse
news:44407c2a$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg fandt ud af det i mellemtiden.
>
> Jeg genstartede i fejlsikret tilstand med kommandoprompt.
> Dir og cd frem til biblioteket.
> Content.ie5 var dog ikke synligt heller ikke som skjult fil.
> Skrev cd content.ie5 og del *.*
>
> Så var den klaret
Hej Thomas
Du kan godt se indholdet af Content.IE5
Hvis du indstiller dine mapper til at vise
filer for operativ systemet og der ligger "kun" index.dat på 32.kb
Hvis du sætter din browser til at slette tempery
hver gang du lukker browseren det gælder for IE
Du skulle også tage sætte din tempery cache ned til 85-90 Mb
--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen



Ole C (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 15-04-06 13:31

Thomas skrev blandt andet:

> Der ligger en masse filer i content.ie5 som jeg vil have slettet.
> C:\Documents and Settings\Bro\Lokale indstillinger\Temporary Internet
> Files\content.ie5
> Når jeg forsøger at finde den i explorer kommer den ikke frem. Heller
> ikke hvis jeg viser skjulte filer.
> I kommandopromp er biblioteket ligeledes skjult.

Har lige fundet dette praktiske væktøj:
http://www.bubblepop.com/opensubfolder/index.html
Lægger sig i højrekliksmenuen - og så kan du se alle mapperne og slette både
dem og indholdet.
--
vh
Ole C


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste