MS Windows
briani 27239
Temporært drev under Xp-Pro
Fra : Mark S.

Dato : 14-04-06 13:05

I "gamle dage" lavede man fra tid til anden et ramdrev, hvor man smed enten
temporære filer op, eller filer man skulle bruge hyppigt. På den måde blev
alle TEMP'ere slettet når maskinen lukkede ned.

Det kunne jeg godt tænke mig at gøre på min Win Xp-PRO (med licens und
alles) Spørgsmålene er nu:

1: Hvordan gør jeg det? - Laver et drev på lad os sige 90Mb
2: Hvordan redirrigerer jeg ALLE temporære filer over på det drev?
3: Og hvordan sikrer jeg mig, at "drevet" får samme "bogstav" ved hver
systemstart (eks Drev T: )?

Bruger jeg den "gamle" kommando "RamDRIVE", og så ellers de samme parametre
som under Dos 3,30 og 5,0?

VH og god påske
M.

Fra : Ole C

Dato : 14-04-06 18:34

Mark S. skrev blandt andet:

> [...]
> systemstart (eks Drev T: )?
>
> Bruger jeg den "gamle" kommando "RamDRIVE", og så ellers de samme

Prøv at kigge her: http://www.arsoft-online.com/
Selvom der står at udviklingen af AR Ram Disk er stoppet, ligger der stadig
en gratis udgave under "Download".
--
vh
Ole C

Fra : Mark S.

Dato : 15-04-06 08:47

> [...]
> Selvom der står at udviklingen af AR Ram Disk er stoppet, ligger der
> stadig en gratis udgave under "Download".

Det har jeg hentet, og har nu også en ramdisk.
Men hvor/hvordan sætter jeg den fællespointer for temporære filer, så de
bliver proppet på det drev?

M.

Fra : Ole C

Dato : 15-04-06 09:34

Mark S. skrev blandt andet:

> Det har jeg hentet, og har nu også en ramdisk.
> Men hvor/hvordan sætter jeg den fællespointer for temporære filer, så
> de bliver proppet på det drev?

Jeg tror du er nødt til at fortælle hvert enkelt program der bruger temp.
filer, hvor de skal placeres.
For eksempel i Internetindstillinger>Generelt>Indstillinger>Flyt mappe...,
hvis du vil ændre placeringen af IE's midlertidige internetfiler.

--
vh
Ole C

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 15-04-06 14:09

Mark S. skrev:

> Det har jeg hentet, og har nu også en ramdisk.
> Men hvor/hvordan sætter jeg den fællespointer for temporære filer, så
> de bliver proppet på det drev?

Egenskaber for system -> Advanceret -> Miljøvariabler -> Ændre de 2 øverste
til eks. T:\, samt scroll ned i bunden af den nederste kasse og ændre TMP og
TEMP til det samme.

Husk også at flytte mappen for internet explorer i indstillinger for denne.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...