MS Windows
briani 27239
Udskrive liste over filer
Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-04-06 12:56

Hej

Jeg har en DVD med mp3'er, som jeg gerne vil have udskrevet en liste af. Jeg
mindes man kan gøre dette i DOS og så gemme den som en .txt. Men jeg kan
dælme ikke huske syntaksen?

Søren

Fra : MRN

Dato : 14-04-06 13:10

> Jeg har en DVD med mp3'er, som jeg gerne vil have udskrevet en liste af.
> Jeg mindes man kan gøre dette i DOS og så gemme den som en .txt. Men jeg
> kan dælme ikke huske syntaksen?

Gå ud i dos, og derefter over hvor du har dine filer...

Skriv:

dir *.* > C:\1.txt

Dette laver en fil ved navn 1.txt, der ligger i roden af c drevet...

Hvis kun du vil have vist dine mp3 filer, så skriver du jo selvfølgelig
*.mp3 istedet for *.*

Mvh
MRN

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-04-06 13:48

MRN wrote:
> [...]
>
> Dette laver en fil ved navn 1.txt, der ligger i roden af c drevet...
>
> Hvis kun du vil have vist dine mp3 filer, så skriver du jo

Af hjertet tak. Fortsat god påske.

Søren

Fra : Asle Bjerva

Dato : 14-04-06 15:06

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i melding

> Af hjertet tak. Fortsat god påske.
>
> Søren

Og vil du har en formattert rapport i et GRATIS windows program går du hit:
http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp
Det gir deg en rapport med en rekke utvalgskriterier.
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : MRN

Dato : 14-04-06 13:12

> Jeg har en DVD med mp3'er, som jeg gerne vil have udskrevet en liste af.
> Jeg mindes man kan gøre dette i DOS og så gemme den som en .txt. Men jeg
> kan dælme ikke huske syntaksen?

Glemte lige at det hedder:

dir *.*/s > c.\1.txt

Hvis du vil have undermapper med...