MS Windows
briani 27239
Undgå flere linjer i taskbar ved mange pro~
Fra : Niels Teglsbo

Dato : 12-04-06 08:57

Hej

Når jeg åbner det 18. program synes Windows XP ikke længere der er plads i
taskbaren. Så den sætter scroll-pile på til højre og kræver, at man bruger
dem for at se alle programmerne, eller lave taskbaren større.

Hvordan undgår jeg det?

Jeg kunne forestille mig, at man kunne sætte mindste-bredden på et
minimeret vindue i taskbaren ned, men jeg har ikke kunne finde noget.

HKCU\Control Panel\Desktop\WindowMetrics\MinWidth kunne godt lyde som
noget, men jeg synes det ser ud som om den sætter en fast bredde på de
minimerede programmer - og ikke en minimum-bredde.

Mvh Niels Teglsbo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-04-06 09:39

Den 12-04-06 09.56 skrev Niels Teglsbo følgende:

> [...]
> taskbaren. Så den sætter scroll-pile på til højre og kræver, at man bruger
> dem for at se alle programmerne, eller lave taskbaren større.

Højreklik et tomt sted på proceslinjen => Egenskaber. Fjern flueben ud
for Grupper beslægtede knapper...
Mere om proceslinjen her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-proceslinjen.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 12-04-06 09:54

On Wed, 12 Apr 2006 10:38:32 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Højreklik et tomt sted på proceslinjen => Egenskaber. Fjern flueben ud
> for Grupper beslægtede knapper...

Tak for svaret, men det er ikke det, der er problemet. Jeg har allerede
slået "Grupper beslægtede knapper" fra.

Problemet viser sig ved, at der kommer to små pile til at scrolle op og ned
helt ude til højre på taskbaren til venstre for notification-området.

Jeg skal så klikke på pil ned for at se de sidste programmer, som Windows
ikke mente der var plads til.

Mvh Niels Teglsbo

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 12-04-06 17:27

"Niels Teglsbo" <niels@fabel.dk> skrev i en meddelelse news:zwxc5xhp09xy.12aof1xa59sp4.dlg@40tude.net...
> [...]
> taskbaren. Så den sætter scroll-pile på til højre og kræver, at man bruger
> dem for at se alle programmerne, eller lave taskbaren større.

Lad være med at åben så mange programmer - giver det nogen mening ?