MS Windows
briani 27239
oprette partition
Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-04-06 14:00

Hejsa,

har haft fat i recovery cd-erne (xp home). Fik ikke mulighed for at oprette
partition under installationen. Vil gerne have op rettet en ekstra
partition. Harforsøgt med en demoversion af Partition Magic, men det vil sgu
ikke.

Hvad gør jeg så?

ras

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-04-06 14:34

rasmus carlsen skrev:

> Hvad gør jeg så?

Mener du kan med noget Knoppix, Linux Ubunta e.l.
Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-04-06 15:43

rasmus carlsen skrev:

>Vil gerne have op rettet en ekstra partition.

mener du at du gerne vil gøre din windows partition mindre ?

for så kunne du (hvis du tør) gøre det gennem en linux-live-cd f.eks.
mepis http://www.mepis.org/ hent en iso og brænd den, Defragmenter din
windows partition, boot op på cd'en, log ind som root, K Menu - System -
Filesystem - QTParted (som er det program som kan gøre det)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-04-06 17:23

> mener du at du gerne vil gøre din windows partition mindre ?

- sådan kan man vel godt udtrykke det. I stedet for en partition på 60 gb
med windows vil jeg gerne have en på 20 (med windows) og en på 40 (med
resten). Partition Magic kan det, men ikke i demoversionen. HVilke andre
programmer kan?

ras

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-04-06 17:28

rasmus.carlsen skrev:

>HVilke andre programmer kan?

Det jeg foreslog før kan

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-04-06 20:14

> Det jeg foreslog før kan

- yes, men det burde kunne gøres mere simpelt

- og hvorfor helvede får man ikke mulighed for at vællge den slags, når man
bruger recovry cd'er?

RAS

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-04-06 20:24

rasmus.carlsen skrev:

>- og hvorfor helvede får man ikke mulighed for at vællge den slags, når
>man bruger recovry cd'er?

Det gør jeg da med det sæt jeg har til min pc, så nogle giver altså
mulighed for det.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra :    ab©

Dato : 11-04-06 12:02

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> - og hvorfor helvede får man ikke mulighed for at vællge den slags, når
> man bruger recovry cd'er?

De recovery-cd´er jeg har set tager ikke stilling til, hvor stor / hvilken
partion, man ønsker at installere på, så er det også tilfældet for dit
vedkommende, kunne det være en mulighed at gå ud og låne en XP-CD og så
foretage din opdeling med denne.

ab (-c:)

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 10-04-06 18:55

> [...]
> med windows vil jeg gerne have en på 20 (med windows) og en på 40 (med
> resten). Partition Magic kan det, men ikke i demoversionen. HVilke andre

hej
der er et par programmer i windows som skulle kunne gøre det.
NET START DMSERVER.
NET START DMADMIN.
DISKPART.
HVORDAN DE VIRKER VED JEG IKKE DA HJÆLPEFILEN HOS MIG ER ITU.
MVH

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-04-06 21:09

poul.b.hansen. skriblede:

> HVORDAN DE VIRKER VED JEG IKKE DA HJÆLPEFILEN HOS MIG ER ITU.

Nå, det er dit tastatur også.
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

--
Lars Fragstrup

Fra : Rado

Dato : 12-04-06 10:42

On Mon, 10 Apr 2006 15:00:15 +0200, "rasmus carlsen"
<rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> wrote:

> [...]
>partition under installationen. Vil gerne have op rettet en ekstra
>partition. Harforsøgt med en demoversion af Partition Magic, men det vil sgu

En mulighed er at lave et image af systempartitionen (f.ex. med Norton
Ghost). slette den eksisterende partition og så oprette dem du vil
have med f.ex. fdisk. Herefter kører du så bare dit image ind på C:
igen.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern