MS Windows
briani 27239
Adgang NTFS data på ekstern drev ?
Fra : Lars

Dato : 07-04-06 22:16

Hej i gruppen,

Jeg har et STORT problem, som jeg håber en herinde kan hjælpe mig med... Jeg
har en bærbar som er gået koldt - jeg kan slet ikke starte den, ej heller
med installationscd i CD-rommen !?

Jeg har derfor taget harddisken af og monteret i et USBdrev - så jeg kan se
den fra en anden PC. Dette er også fint og jeg kan se filer og mapper.
Problemet er bare at jeg ikke kan få adgang til mappen som ligger i Document
and Settings. Den skriver at mappen er "tom" - eller at jeg ikke har adgang.
Dette passer jo nok også fint - da dataerne jo er på et ntfs formatteret
drev, og mappen har i tidernes mprgen blevet skjult for andre brugere på den
bærbare pc den sad i.

Er der nogen der kender til hvordan det kan lade sig gøre at lave sådan at
der kommer adgang til mappen og filerne. Jeg har forsøgt at starte XP op i
fejlsikret tilstand og se om jeg kunne rette adgangstilladelser til mappen -
men den siger bare at jeg kun har adgang til at overvåge - og ikke rette.

Hvad gør jeg ??

Mvh.
Lars

Fra : Peter

Dato : 07-04-06 22:45

"Lars" <hejsa_1977@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlsikret tilstand og se om jeg kunne rette adgangstilladelser til
> mappen - men den siger bare at jeg kun har adgang til at overvåge - og

Du henter BartPe og laver en bootdisk. Evt. laver du et plug-in til
TotalCommander før du laver boot-disken. Det gør i hvertfald det hele
nemmere.

PeterB

Fra : Peter

Dato : 08-04-06 01:34

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du henter BartPe og laver en bootdisk. Evt. laver du et plug-in til
> TotalCommander før du laver boot-disken. Det gør i hvertfald det hele
> nemmere.
>
> PeterB
Glemte adressen til BartPe: http://www.nu2.nu/pebuilder/

PeterB

Fra : Lauridsen

Dato : 08-04-06 07:15

> [...]
> fejlsikret tilstand og se om jeg kunne rette adgangstilladelser til
> mappen - men den siger bare at jeg kun har adgang til at overvåge - og

Følg denne guide fra MS. http://support.microsoft.com/kb/308421/da

Mvh.
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-04-06 07:54

> [...]

> formatteret drev, og mappen har i tidernes mprgen blevet skjult for andre

Hent en NTFS reader, så kan du læse din disk. Findes i flere udgaver, også
til DOS.

http://www.ntfs.com/products.htm

Ellers søg på google, der er flere af dem.

Claus