Radiomute
Fra : Mr. Nobody

Dato : 17-06-01 09:26

Hej er der nogen der har prøvet den dims man kan få til at til at sætte på
bilradioen den skulle kunne mute hvis mobilos ringen.Så er det jeg spørg
muter den også hvis man kørende og mobilos skifter sendemast.
--
Hilsen
Mr-Nobody@pc.dk

Fra : Ulrich

Dato : 17-06-01 10:23

Jeg skal ikke kunne svare for alle radiomutes, men dem jeg har haft
fingrende i fungerer enten sammen med et håndfrit sæt eller som et håndfrit
sæt.

I begge tilfælde bliver de aktiveret af signal gennem ledningen fra
telefonen og ikke at antenne-signalet, og derfor sker der ikke noget når man
skifter sendemast.

Jeg har haft flere håndfri sæt med radio-mute funktion, og må sige at det
varmt kan anbefales.

Ring evt. til forhandleren og spørg om deres system virker som beskrevet
ovenfor, eller på antennesignal.
--
Venlig hilsen
Ulrich Jørgensen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-06-01 11:42

Mr. Nobody skrev:

>Så er det jeg spørg
>muter den også hvis man kørende og mobilos skifter sendemast.

Ja, det ville godt nok være en brøler hvis de lavede det sådan at den
skruede op igen - hvis det er det du mener?

Jeg er ret overbevist om, at der blot bliver skruet ned når radiomute
får besked fra telefonen om, at der et opkald igennem - det har ikke
noget med antennesignalet at gøre. Hvis det var, så ryger _lidt_ af
idéen jo, vi snakker jo bilradioer, og de fleste flytter sig vel i
deres bil :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 17-06-01 18:56

> [...]
> noget med antennesignalet at gøre. Hvis det var, så ryger _lidt_ af
> idéen jo, vi snakker jo bilradioer, og de fleste flytter sig vel i

Hej

Det radiomute jeg har set virker ved at man sætter en box på radioen som så
for signalet fra mobil telefonens antennen.
--
Hilsen
Mr-Nobody@pc.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-06-01 19:04

Mr. Nobody skrev:

>Det radiomute jeg har set virker ved at man sætter en box på radioen som så
>for signalet fra mobil telefonens antennen.

Hvordan tilslutter du boxen til telefonen? Hvad hvis telefonen har
indbygget antenne?

Jeg ville i alt fald undre mig MEGET, hvis det skulle påvirkes af at
man skiftede mast - så ville det jo faktisk være ubrugeligt!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-06-01 20:49

> [...]
>
> Jeg ville i alt fald undre mig MEGET, hvis det skulle påvirkes af at
> man skiftede mast - så ville det jo faktisk være ubrugeligt!

De er også _meget_ billige, dvs får du en sms eller andet der tricker din
telefon så muter din radio.. smart ikk..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-06-01 20:58

Flemming Lynggaard skrev:

>De er også _meget_ billige, dvs får du en sms eller andet der tricker din
>telefon så muter din radio.. smart ikk..

Nah, deeet vil jeg nu ikke sige :)

Hvis jeg skulle have en, så skulle der hverken skrues ned tilfældigt -
KUN når jeg modtog et opkald. Men der skulle heller ikke være chance
for at der pludselig blev skruet op under en samtale.

Men det får man sikkert også lov til at betale for, og da jeg ikke
selv har bil, tja... så klarer jeg mig nok uden :)

venligst,
Lasse Hedegaard