MS Windows
briani 27239
Errorsafefreeinstall
Fra : Sus

Dato : 05-04-06 14:28

Jeg har fået hentet et program der hedder:

Errorsafefreeinstall.dk.exe

nu siger mit norton at det er en virus og det har også slettet
programmet

men jeg kan ikke slette exe filen fra den mappe jeg har gemt det i,
skriver at et andet program bruger det, og at jeg skal lukke alle
progammer det bruges af før jeg kan slette det.

Er der nogen der ved hvordan man sletter det,
efter hvad jeg kan se så er det et
msdos program
Sus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-04-06 14:41

Den 05-04-06 15.28 skrev Sus følgende:
> Jeg har fået hentet et program der hedder:
>
> Er der nogen der ved hvordan man sletter det,

Start i fejlsikret tilstand, så skulle du gerne kunne slette filen. Og
mens du er i fejlsikret tilstand, så få lige din Norton til at tjekke
computeren grundigt igennem for virus.

Du kan læse lidt om fejlsikret tilstand her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 05-04-06 18:06

"Sus" <sus@sus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> progammer det bruges af før jeg kan slette det.
> Er der nogen der ved hvordan man sletter det,

Du har forhåbentligt ikke kørt exe filen.
Den har intet med et Dos program at gøre.
Det er en giftig satan, prøv om du kan slette filen ved
at starte op i fejlsikret tilstand og slå eventuelt også systemgendannelse
fra.
Hvis du har fåer errorsafe installeret er du noget på spanden.
Den pladrer hele din computer til.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/errorsafe.html
mvh Bjarne

Fra : Sus

Dato : 07-04-06 07:44

On Wed, 5 Apr 2006 19:05:53 +0200, "Bjarne Christensen"
<virker.ikke@invalid.dk> wrote:

> [...]
>fra.
>Hvis du har fåer errorsafe installeret er du noget på spanden.

nej jeg har ikke kørt exe, jeg har været inde og se i det link du
sendte og jeg har ikke kunnet finde de ting som der står den lægger
ind i computeren, hvordan slår jeg systemgendannelse fra???

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 07-04-06 12:57

> [...]
> sendte og jeg har ikke kunnet finde de ting som der står den lægger
> ind i computeren, hvordan slår jeg systemgendannelse fra???

Højreklik denne computer / egenskaber / systemgendannelse
mvh Bjarne

Fra : Sus

Dato : 07-04-06 14:27

On Fri, 7 Apr 2006 13:57:15 +0200, "Bjarne Christensen"
<no_Spam@web.dk> wrote:

>"Sus" <sus@sus.dk> skrev i en meddelelse

>Højreklik denne computer / egenskaber / systemgendannelse
>mvh Bjarne

nu har jeg prøvet det, men jeg kan stadig ikke slette det
den skriver:
det er ikke muligt at slette errorsafefreeinstall_dk
filen bruges af en anden person eller program.
luk programmer der bruger det og prøv igen.

men men jeg ved ikke hvilke programmer det drejer sig om???

Sus

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 07-04-06 18:38

> [...]
> luk programmer der bruger det og prøv igen.
> men men jeg ved ikke hvilke programmer det drejer sig om???

Start op i fejlsikret tilstand tryk F8 under opstarten
Det skal være inden windows starter op
og vælg så fejlsikret tilstand.
vh Bjarne

Fra : Sus

Dato : 07-04-06 18:52

On Fri, 7 Apr 2006 19:37:31 +0200, "Bjarne Christensen"
<virker.ikke@invalid.dk> wrote:

>"Sus" <sus@sus.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Start op i fejlsikret tilstand tryk F8 under opstarten
> [...]
det har jeg prøvet, men det er det samme der sker
se oven over
Sus

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 07-04-06 19:34

> det har jeg prøvet, men det er det samme der sker
> se oven over
> Sus

Prøv lige at højreklik på den mappe hvor du har gemt
errorsafe og se om den er skrivebeskyttet.
og prøv også at trykke Ctrl-Alt-Delete og se
om der kører noget der ligner errorsafe.exe
Prøv også lige at kigge i kontrolpanelet
under tilføj fjern programmer om der ligger noget
du ikke kender.
Din windows er vel fuldt opdateret?
mvh Bjarne

Fra : Sus

Dato : 08-04-06 14:23

On Fri, 7 Apr 2006 20:34:06 +0200, "Bjarne Christensen"
> [...]

>om der kører noget der ligner errorsafe.exe
>Prøv også lige at kigge i kontrolpanelet
>under tilføj fjern programmer om der ligger noget

nu har jeg gået det hele igennem som du har beskrevet og det er som
det skal være, men jeg an stadig ikke slette det,
når jeg højreklikker og går i egenskaber og ser på og trykker ok for
at gå ud af kommer der en genvej frem til Msdos program
Sus

Fra : Bc

Dato : 08-04-06 20:09

> [...]
> når jeg højreklikker og går i egenskaber og ser på og trykker ok for
> at gå ud af kommer der en genvej frem til Msdos program

Jeg skrottede Norton for et par år siden
Men der foresvæver mig noget om at
Norton lagde "eventuelle virus" i en karantæne mappe
hvor man så skulle slette filen fra.
Det afhænger lidt af hvad du bad Norton om at gøre
da den advarede dig.
Det med Dos Boksen lyder da helt sygt.
Ellers må du prøve CTRL-ALT-Delete og stoppe
et program ad gangen og se om du så kan slette filen.

--
venlig hilsen
Bjarne

Fra : Sus

Dato : 09-04-06 11:21

On Sat, 8 Apr 2006 21:09:06 +0200, "Bc" <virker@virker-ej.dk> wrote:

> [...]
>Det med Dos Boksen lyder da helt sygt.
>Ellers må du prøve CTRL-ALT-Delete og stoppe
>et program ad gangen og se om du så kan slette filen.

Er der et virus program der er bedre end Norton???
De er slettet fra karantæne,
hvis jeg prøver CTRL-ALT- DELETE er det så under fanen programmer
eller processer jeg skal stoppe programmer???
Sus

Fra : Bc

Dato : 09-04-06 20:00

> [...]
> hvis jeg prøver CTRL-ALT- DELETE er det så under fanen programmer
> eller processer jeg skal stoppe programmer???

Det er under processer, stop dem du kan uden at computeren lukker ned
prøv med et par stykker af gangen
og hvis den lukker ned så husk lige hvilken en det var du ikke skal lukke
Virus programmer er altid bagefter
Men jeg har indtryk af at folk har mest bøvl med Norton
Du svarede aldrig på om din windows er opdateret
og heller ikke om errorsafe er skrivebeskyttet.
Du kunne eventult prøve MS Defender
ikke fordi jeg tror den kan hjælpe dig.
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx
--
venlig hilsen
Bjarne

Fra : Sus

Dato : 10-04-06 12:41

On Sun, 9 Apr 2006 20:59:39 +0200, "Bc" <virker@virker-ej.dk> wrote:

> [...]
>Du svarede aldrig på om din windows er opdateret
>og heller ikke om errorsafe er skrivebeskyttet.

Ja Windows er fuldt opdateret,
og nej den er ikke skrivebeskyttet,
jeg har prøvet nogle online virus scanere og de finder virus som
norton ikke finder. Så norton er åbenbart ikke gode nok.
Jeg prøver lige MS defender,
jeg har som så sent som igår startet den i fejlsikret tilstand og
prøvet igen at slette den, men der bruges den også af et program så
jeg ikke kan slette den
Sus