MS Windows
briani 27239
NFTS og FAT32
Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-04-06 11:56

Hejsa,

Har brugt recovery cd-erne (XP home til en acer bærbar efter ny HD isat).

Filformatet har den selv sat til FAT32. Bør og kan jeg ændre det? HVordan
opretter jeg en ekstra partition?

ras

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-06 12:20

rasmus carlsen wrote:
> Filformatet har den selv sat til FAT32. Bør og kan jeg ændre det?

Ntfs udnytter normalt disken bedre og har mere sikkerhed.

Du kan konvertere ved at skrive:

convert c: /fs:ntfs

i en commandoprompt.

Hvis det er et boot-drev, så skal den lige genstarte undervejs - eller ikke.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-04-06 12:32

> Ntfs udnytter normalt disken bedre og har mere sikkerhed.

- så lærte man også det

> Du kan konvertere ved at skrive: convert c: /fs:ntfs i en commandoprompt.

- det prøver jeg

> Hvis det er et boot-drev, så skal den lige genstarte undervejs - eller
ikke.

- det er et bootdrev. Jeg går ud fra, at jeg får besked om hvornår jeg skal
genstarte ...

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-04-06 12:35

> Du kan konvertere ved at skrive:
>
> convert c: /fs:ntfs
>
> i en commandoprompt.

- hov - den beder om "angiv diskenhedsnavnet for C:" ... hvad skriver jeg
der?

ras

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 05-04-06 14:20

> - hov - den beder om "angiv diskenhedsnavnet for C:" ... hvad skriver jeg

Bare et eller andet navn som du synes dit c: drev skal hedde. Jeg plejer at
kalde mit for "system"

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Calle.

Dato : 05-04-06 14:22

rasmus carlsen wrote:
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse

> - hov - den beder om "angiv diskenhedsnavnet for C:" ... hvad skriver
> jeg der?

den navn dit drev har fået se hvad der står ved drever i denne computer

--
*** Calle ***

Fra : rasmus carlsen

Dato : 05-04-06 14:50

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> den navn dit drev har fået se hvad der står ved drever i denne computer

- ok tak. det virker

raes

Fra : Bo

Dato : 05-04-06 16:59

> Ntfs udnytter normalt disken bedre og har mere sikkerhed.
>
> Du kan konvertere ved at skrive:
>
> convert c: /fs:ntfs
>
> i en commandoprompt.

Kan det også gøres med en ekstern harddisk ?

vh Bo

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-06 17:45

"Bo" <Bo@hus.dk> writes:

> Kan det også gøres med en ekstern harddisk ?

Formentlig, hvis du bruger det drevbogstav den har.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo

Dato : 05-04-06 19:55

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Formentlig, hvis du bruger det drevbogstav den har.

Må den være fyldt med data og bibeholdes disse intakte ?

vh Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-04-06 20:10

Bo skrev:

>Må den være fyldt med data og bibeholdes disse intakte ?

Ja til begge, men som altid, backup er altid en god ting, når man
laver den slags.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 05-04-06 22:12

> Ja til begge, men som altid, backup er altid en god ting, når man
> laver den slags.

- rigtige mænd tager ikke backup ... de græder meget og arbejder tit over
;-()

ras

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-04-06 22:58

rasmus.carlsen wrote:

> - rigtige mænd tager ikke backup ... de græder meget og arbejder tit
> over ;-()

Ja

Men i dette tilfælde med konverteringen - så har jeg prøvet det en del
gange - og det er aldrig gået galt.

Men en strømafbrydelse midt i konverteringen vil godtnok være ærgeligt ;-(

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-04-06 00:02

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> writes:

> - rigtige mænd tager ikke backup ... de græder meget og arbejder tit over
> ;-()

Jeg tror faktisk at rigtige mænd ikke er ansat længe nok til "tit" at
arbejde over :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : sdsf

Dato : 06-04-06 12:46

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Jeg tror faktisk at rigtige mænd ikke er ansat længe nok til "tit" at
> arbejde over :)

Vil du ikke nok skære den ud i pap for mig.

Jeg vil meget gerne forstå den, og det gør jeg vist ikke endnu.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 06-04-06 17:26

sdsf skriblede:

> Vil du ikke nok skære den ud i pap for mig.
>
> Jeg vil meget gerne forstå den, og det gør jeg vist ikke endnu.

Det kommer med alderen og der er jo
nogen år til du bliver en rigtig mand :(

--
Lars Fragstrup

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-04-06 17:30

sdsf <sdsf@her.der.dk> writes:

> Vil du ikke nok skære den ud i pap for mig.

Næh.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-04-06 20:23

"Bo" <Bo@hus.dk> writes:

> Må den være fyldt med data og bibeholdes disse intakte ?

Ja. Du skal dog ikke forstyrre den mens den arbejder.

--
Thorbjørn Ravn Andersen