MS Windows
briani 27239
NTVDM.EXE og Idle kørsel??
Fra : EDR's QSL-Bureau

Dato : 05-04-06 08:17

Hej

Alle kender sikkert NTVDM.EXE og dens umættelige resource forbrug. Jeg har
fåe indstillet den sådan, at den lukker ned, når jeg lukkr min application,
men jeg havde en anden ide som jeg dog ikke lige kan gennemskue om kan
realiseres...

Jeg kører med Win2000 i et netværk, hvor jeg har adgang til et medlems
kartotek der arbejder i DataFlex V2.3b... Og en kører jo i Dos og derfor er
der pif-fil til opsætning....

Min tanke er nu... Når denne kører, bruger den alle mine maskin krafter, så
derfor lukker vi den oftest ned, men kan man ikke sætte et flag et sted,
således at den ikke benytter resourcer, når den er minimeret eller bar ikke
aktiv. Jeg har faktisk behov for at have mit kartotek liggende klar altid,
men lukker ned nu hver gang for at frigøre min maskine. Hvis jeg blot kunne
skifte til en anden windows aps og så oplevede at min NTVDM nu ikke fik
tildelt 100% kræfter, da den jo nu står ventende og ubrugt hen, så ville min
hverdag blive vildt nemmere...

Håber nogen kan hjælpe mig her... Hvad kan jeg gøre??

/Finn