MS Windows
briani 27239
Ghost boot CD der virker!?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 05-04-06 07:25

Hej,
Jeg håber at jeg har ramt den rigtige gruppe.

Hvordan laver jeg en BootCD med ghost?
Jeg har købt Norton Ghost 10, hvor der ligger ghost 2003 med i pakken.

Hvis jeg i nero laver en bootable CD og lægger ghost.exe med på CD'en,
så virker ghost ikke, når jeg starter den.

Har du en god løsning?

Carsten

Fra : ha

Dato : 05-04-06 09:06

Carsten Pedersen wrote:
> Hvis jeg i nero laver en bootable CD og lægger ghost.exe med på CD'en,
> så virker ghost ikke, når jeg starter den.
>
> Har du en god løsning?

Jeg bruger samme program, og skal jeg gendanne et image, så
booter jeg fra selve program-cd'en. Ingen problemer der.

/ha

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 05-04-06 09:40

Hej,

Jeg har hittet ud af det.
Når man laver en ghost backup til CD/DVD, lægger den automatisk en boot
sektion på skiven.

Og så sætter man den bare i drevet, så starter den selv ghost.

Mit næste problem er så at kunne lave sådan at, den selv starter
indlæsningen af det image der ligger på skiven.

Carsten

Fra : torben

Dato : 06-04-06 22:29

"Carsten Pedersen" <cp@dkfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Mit næste problem er så at kunne lave sådan at, den selv starter
> indlæsningen af det image der ligger på skiven.
>
> Carsten

Ja, det ville jeg også gerne vide!
Det er en kompliceret switch kombination, ihvertfald.
JEG kender den ikke.
Og hvor man lige skriver den switch kombination henne når man skal
genetablere, kunne jeg også godt lide at vide.
Det skal vist nok skrives et sted i et vindue fra det tidspunkt man skaber
image'et?

Men foreløbig må du bare være sikker på at partitionen på den HD der skal
genetableres har samme størrelse som den der nu er image og etableres ud
fra.
Ikke fordi det har noget med "autogenetablering" at gøre.

PS: Jeg har selv norton ghost 2003 og snakker udfra den.

-
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-06 06:46

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
>
> Mit næste problem er så at kunne lave sådan at, den selv starter
> indlæsningen af det image der ligger på skiven.

Jeg kører ganske vist med den lidt ældre GHOST version 8.2, og jeg
har valgt at lave den bootable DVD manuelt, dvs. jeg lader ikke
GHOST lave den (((jeg ved ikke engang om man kan det med v8.2?)))
men brænder den selv med Nero. Dermed kan selv styre tingene, på
godt og ondt. Som boot-image til DVD'en bruger jeg en lidt modificeret
Windows 98 start diskette, tilføjet de drivere jeg skal bruge. Og den
kommando, som starter GHOST op og laver en "local disk from image"
-funktion uden bruger-indblanding, ser således ud:

ghost -clone,mode=load,src=D:\IMAGE.GHO,dst=1 -sure -fx

I dette eksempel loades imaget, som hedder IMAGE.GHO, fra D:
drevet, som altså er DVD drevet. Dog gør man efter min mening
klogt i at indbygge en "fortrydelsesret" i sin opstarts batch fil, så den
ikke bare går i gang HELT af selv, men afventer "ok" fra brugeren.

Der er mere info at finde om GHOST og de mange kommandolinie
switches på Symantecs web-site.

-E.G.

Fra : Henning

Dato : 05-04-06 17:18

On Wed, 05 Apr 2006 08:25:09 +0200, Carsten Pedersen <cp@dkfoto.dk>
wrote:

>Hej,
>Jeg håber at jeg har ramt den rigtige gruppe.
>
>Hvordan laver jeg en BootCD med ghost?
>Jeg har købt Norton Ghost 10, hvor der ligger ghost 2003 med i pakken.

Dvs. Ghost10 kan ikke lave bootbare images? Godt at vide, så er jeg
fri for at købe det, jeg troede der var yderligere support for SATA og
nye chipsæt.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-04-06 10:35

Hej,

Ghost 10 er blevet underlig, man kan heller ikke klone et helt fysisk drev.
Men Ghost 2003 virker fint. bortset fra mit lille problem.

Carsten