MS Windows
briani 27239
Bærbar hænger ved logon
Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-06 15:00

Jeg har fået bærbar på arbejdet, og troede selvfølgelig at jeg nu
skulle nyde at tage compuren med mig - og den første uges tid virkede
det fint. Men nu kan jeg kun logge på den bærbare når den er
tilsluttet firmaets netværk, og så kan jeg pludselig ikke se det
fancy i en bærbar længere, hvis den alligevel kun virker på
kontoret.

Maskinen kører Windows XP, og når jeg logger på, bliver skærmen
blank (baggrundsfarve + musepil), og der sker ikke mere, som om den
venter på at få kontakt med firmaets netværk. Men den bliver ved med
at vente, uanset hvor længe jeg lader den stå.

Er der nogen der kan hjælpe? Jeg har prøvet firmaets support afdeling,
de kendte udemærket problemet, men ikke løsningen Og jeg selv har
ikke særlig meget forstand på Windows.

Mvh
Kent

Fra : Calle.

Dato : 01-04-06 15:23

Kent Friis wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe? Jeg har prøvet firmaets support afdeling,
> de kendte udemærket problemet, men ikke løsningen Og jeg selv har

når du skal logge ind er der en ekstra knap (kan ikke huske hvad den hedder)
når du trykker på den,kommer den en ekstra linie, den sætter du så der står
(denne computer) bagved din login når du ikke er på kontoret.

--
*** Calle ***

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-06 17:16

Den Sat, 1 Apr 2006 16:23:19 +0200 skrev Calle.:

> når du skal logge ind er der en ekstra knap (kan ikke huske hvad den hedder)
> når du trykker på den,kommer den en ekstra linie, den sætter du så der står
> (denne computer) bagved din login når du ikke er på kontoret.

Det var ikke nødvendigt den første uge jeg havde PC'en. Og så vidt
jeg ved kommer jeg ind som en anden bruger-id hvis jeg gør sådan, og
har ikke adgang til mine filer, ny tom documents and settings, osv.

Mvh
Kent

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 01-04-06 17:11

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kent
> --
> Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Måske dumt spørgsmål, men hvilken lokation logger du på, firmadomæne eller
lokal computer?
Vores bærbare er sat op, så de kan bruges på LAN (firmadomæne) og andre
steder (lokal computer).
Det virker prikfrit, så længe man husker at ændre til det ene eller det
andet, afhængig af hvor man befinder sig..

...::JMJ::..

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-06 17:19

Den Sat, 1 Apr 2006 18:10:33 +0200 skrev ..::JMJ::..:
> [...]
> Det virker prikfrit, så længe man husker at ændre til det ene eller det
> andet, afhængig af hvor man befinder sig..

Ønsket er at kunne logge ind som domæne-bruger, præcis som jeg kunne
den første uge - og andre der har testet stadig kan - vha. det
cachede password. Prøver man at logge ind med en bruger der ikke
før har logget på maskinen får man at vide at der ikke var nogen
domain-controller til rådighed til at kontrollere passwordet, men
den fejl får jeg ikke. Den accepterer min password, men taskbaren
dukker aldrig op.

Mvh
Kent

Fra : Flemming

Dato : 01-04-06 22:21

Kent Friis wrote:
> [...]
> venter på at få kontakt med firmaets netværk. Men den bliver ved med
> at vente, uanset hvor længe jeg lader den stå.

Du skal lige checke om du har nogle links / genveje til netværks drev og
lignende på dit skrivebord, eller start menu.

Mvh. Flemming

Fra : Kent Friis

Dato : 01-04-06 22:34

Den Sat, 1 Apr 2006 23:21:14 +0200 skrev Flemming:

> Du skal lige checke om du har nogle links / genveje til netværks drev og
> lignende på dit skrivebord, eller start menu.

Dem har jeg prøvet at fjerne. Det samme med quick-launch (eller hvad
den toolbar nu hedder), men den er som den var da det virkede, der
manglede iconerne bare.

Mvh
Kent

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-04-06 01:06

Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev

<snip>

[...]

Kan din bæbar bruge "docking station"? Prøv med de "magiske
tastkombinationer" og se om skærmen så ikke vender tilbage.

Fra : Søren beinthin

Dato : 02-04-06 10:41

Hej Kent
det er vel ikke så uheldigt, at din profil ligger på firmaets netværk
(roaming profil)?

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-06 12:22

Den Sun, 2 Apr 2006 11:41:15 +0200 skrev Søren beinthin:
> Hej Kent
> det er vel ikke så uheldigt, at din profil ligger på firmaets netværk
> (roaming profil)?

Roaming profiles har vi ikke noget af. Men selv om de var der, ligger de
jo også lokalt når man har været logget på første gang.

Alle andre kan godt, det er kun mig der har problemet.

Mvh
Kent

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-06 12:28

Den Sun, 2 Apr 2006 02:05:38 +0200 skrev Axel Hammerschmidt:
> [...]
>
> Kan din bæbar bruge "docking station"? Prøv med de "magiske
> tastkombinationer" og se om skærmen så ikke vender tilbage.

Skærmen slukker ikke, den viser bare kun baggrundsfarve og musepilen.
Jeg kan sagtens flytte pilen rundt, så det burde være den aktive
skærm, jeg har bare hverken start menu eller task manager (ingen reaktion
på C-A-D).

Man kan iøvrigt heller ikke logge på med remote desktop /
fjernskrivebord når den hænger, det kan man godt når den er logget
ind normalt.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 13:57

Kent Friis wrote:
> [...]
> Jeg kan sagtens flytte pilen rundt, så det burde være den aktive
> skærm, jeg har bare hverken start menu eller task manager (ingen

Kan du logge på den lokale administrator konto?
Står der noget i loggen?

-E.G.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-06 14:28

Den Sun, 2 Apr 2006 14:56:57 +0200 skrev El Guapo:

> Kan du logge på den lokale administrator konto?

Ja.

> Står der noget i loggen?

Ikke andet end at den ikke kunne få fat i domain-controlleren. Hvilket
den jo har fuldstændig ret i.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 15:29

Kent Friis wrote:

> Ja.

> Ikke andet end at den ikke kunne få fat i domain-controlleren. Hvilket
> den jo har fuldstændig ret i.

Hmm, ja, den er lidt mystisk! Gad vide om der kan være noget "råddent"
ved dine "cached user credentials"?

Har du evt. mulighed for at teste med en anden domæne-brugerkonto
og/eller en anden laptop PC, for at finde ud af om problemet følger din
profil eller din PC? Hvis det følger PC'en, så prøv at lave en "reparation"
eller komplet reinstall af Windows.

Som jeg opfatter det, er det firmaets it-support afdeling, som har et
problem og ikke dig. Men det er nok en ringe trøst...

-E.G.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-06 15:35

Den Sun, 2 Apr 2006 16:29:06 +0200 skrev El Guapo:

> [...]
> profil eller din PC? Hvis det følger PC'en, så prøv at lave en "reparation"

En anden domæne-bruger kan sagtens logge på samme PC, det er forsøgt.
Jeg har ikke forsøgt at logge på en anden PC, det kunne jeg jo lige
prøve imorgen for at se om det er min profil eller min profil på
denne PC. Jeg tror umiddelbart det er det sidste.

> Som jeg opfatter det, er det firmaets it-support afdeling, som har et
> problem og ikke dig. Men det er nok en ringe trøst...

Jeg har ikke indtryk at at de opfatter det som et stort problem, jeg kan
jo sagtens logge på når jeg er på arbejde.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 15:53

Kent Friis wrote:

> Jeg har ikke indtryk at at de opfatter det som et stort problem, jeg
> kan jo sagtens logge på når jeg er på arbejde.

Hvis du har fået tildelt en laptop PC fordi du skal kunne arbejde med
den også udenfor firmaets netværk, så ER det jo et stort problem når
det ikke virker....

-E.G.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-06 16:38

Den Sun, 2 Apr 2006 16:53:27 +0200 skrev El Guapo:

> Hvis du har fået tildelt en laptop PC fordi du skal kunne arbejde med
> den også udenfor firmaets netværk, så ER det jo et stort problem når
> det ikke virker....

Jeg har fået bærbar fordi jeg hellere ville have en bærbar. Mine
opgaver er ikke ændret i forhold til de sidste 5-6 år hvor jeg har
haft en stationær.

Mvh
Kent

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-06 15:38

Den Sun, 2 Apr 2006 16:29:06 +0200 skrev El Guapo:
> profil eller din PC? Hvis det følger PC'en, så prøv at lave en "reparation"
> eller komplet reinstall af Windows.

Jeg har overvejet en geninstallation, men da det er under 14 dage siden
maskinen er installeret, kunne jeg have en mistanke om at problemet vil
opstå igen hvis jeg ikke finder ud af hvad årsagen er.

Mvh
Kent