MS Windows
briani 27239
Køb af XP Pro
Fra : Zork

Dato : 01-04-06 00:04

Jeg har kørt Win2000 på et par maskiner i nogle år, og overvejer nu at
opgradere den ene til XP. Jeg har så lige prøvet at installere en piratkopi på
den ene for nu lige at kigge lidt på det inden jeg beslutter mig.

Jeg var så inde på Windows update for at se om der var noget at hente, men fik
den besked at det var en illegal kopi. Jeg blev så tilbudt at køb en legal
registreringsnøgle online, hvilket jeg kunne gøre for kun 1299.- dkr. Det
inkluderer en CD til geninstallation, der bliver tilsendt portofrit.

Det er jo sådan set lige så nemt, om ikke nemmere, som at købe en XP hos en
forhandler, så det vil jeg da overveje, men jeg undrer mig over den lave pris.
Hvilken version er det man får på CDen - er der nogen der ved det? Jeg går
selvfølgelig ud fra at det er Pro versionen (og ikke home) siden det er Pro jeg
har installeret, men er det en OEM version eller en fuld retail, eller noget
helt tredje? Nogen der ved noget om det?

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-04-06 00:45

"Zork" <zork@nobig.deal> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget
> helt tredje? Nogen der ved noget om det?

Hej
Jeg mener ikke du får en XP CD men en cd med Windows Genuine Advantage Kit
til Windows XP
Jeg tror du skal bruge din "falske" Kopi som så bliver lovlig.
a.. Tilbud om elektronisk nøgle: Microsoft tilbyder et alternativ til de
kunder, som via Windows Genuine Advantage-valideringsprocessen, finder ud
af, at de ikke kører et ægte Windows-program, men som ikke er berettiget til
eller vælger ikke at tage imod det gratis tilbud. Disse kunder bliver
tilbudt at købe en licens til Windows Genuine Advantage Kit til Windows XP
via internettet til 99 USD for Windows XP Home Edition eller 149 USD for
Windows XP Professional. Windows Genuine Advantage Kit til Windows XP
indeholder en ny produktnøgle på 25 tegn og værktøjet Opdateringsværktøj til
Windows-produktnøgle, som sætter kunderne i stand til elektronisk at
konvertere deres forfalskede kopi til et ægte Windows XP-program. Kunderne
bliver bedt om at indsende en forfalskningsrapport via internettet for at
blive berettiget.
a.. De kunder, som er berettiget til det gratis tilbud, modtager Windows
Genuine Advantage Kit til Windows XP med posten i løbet af fire til seks
uger, efter de har afgivet deres bestilling. Windows Genuine Advantage Kit
indeholder en cd med en ny produktnøgle på 25 tegn. Kunderne skal
geninstallere deres Windows og aktivere deres pc igen ved hjælp af cd'en og
den nye produktnøgle. De kunder, der ønsker en elektronisk licens, modtager,
via e-mail og efter at betalingen er bekræftet, den nye produktnøgle på 25
tegn samt en vejledning i, hvordan Opdateringsværktøj til
Windows-produktnøgle skal hentes. Kunderne modtager også en cd med Windows
Genuine Advantage Kit til Windows XP med posten i løbet af to til fire uger
efter, at deres bestilling er bekræftet.
a.. mvh Bjarne

Fra : Zork

Dato : 01-04-06 10:56

"Bjarne Christensen" <virker.ikke@invalid.dk> wrote:

> [...]
>Windows-produktnøgle, som sætter kunderne i stand til elektronisk at
>konvertere deres forfalskede kopi til et ægte Windows XP-program.

OK. Der stod også noget om at systemet ville blive modificeret hvis jeg sagde
ja til det, det må så være det der er tale om.

>Kunderne
>bliver bedt om at indsende en forfalskningsrapport via internettet for at
>blive berettiget.

Nåja, så var det vist godt jeg ikke klikkede ja - jeg har selv lige hentet den
i en newsgruppe så i så fald ville det jo være mig selv jeg ville være nødt til
at indberette

Men man kan jo få en OEM til omtrent samme pris, så det bliver nok det jeg gør.

Men tak for forklaringen i alt fald!

Fra : Calle.

Dato : 01-04-06 11:00

Zork wrote:
> Men man kan jo få en OEM til omtrent samme pris, så det bliver nok
> det jeg gør.

Så køb da hellere MCE2005, det er en Pro med Mediacenter oveni. får til ca.
850,-

--
*** Calle ***

Fra : Zork

Dato : 01-04-06 11:55

"Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>Så køb da hellere MCE2005, det er en Pro med Mediacenter oveni. får til ca.
>850,-

OK, det var værd at overveje.

Fra : Åge

Dato : 01-04-06 08:50

> [...]
noget
> helt tredje? Nogen der ved noget om det?

Er du studerende - eller har du studerende børn - koster en XP Pro Upgrade
(ikke OEM) omkring 700 kr. (Det koster den forresten også selvom man ikke er
studerende).

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 01-04-06 10:09

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (ikke OEM) omkring 700 kr. (Det koster den forresten også selvom man ikke

Gå i Kvikly på søndag og køb dig en XP Home upgrade til 499, findes nok ikke
billigere, og forskellen på Home og Pro er til normale hjemmebrugere til at
overse.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-04-06 10:45

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> Gå i Kvikly på søndag og køb dig en XP Home upgrade til 499, findes nok
> ikke billigere, og forskellen på Home og Pro er til normale hjemmebrugere
> [...]
Hej
Ved du om man kan installere den på en tom Pc?
Og så eventuelt stikke den en WIN98 Cd
Eller skal 98 være installeret?
mvh Bjarne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-06 11:05

Bjarne Christensen skrev:

>Ved du om man kan installere den på en tom Pc?

Ja.
>Og så eventuelt stikke den en WIN98 Cd

Ja, når man bliver bedt om det.

>Eller skal 98 være installeret?

Nej.

Den kan også købes i dag, lørdag, til samme pris (og man har
kunnet det i de sidste par månder).

Kvickly har, jeg ved ikke, hvor mange, men ihvertfald mange.

Ansat i en Kvickly Xtra, men udtaler mig på egne vegne.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-04-06 11:49

> Den kan også købes i dag, lørdag, til samme pris (og man har
> kunnet det i de sidste par månder).
>
> Kvickly har, jeg ved ikke, hvor mange, men ihvertfald mange.

Kunne være man skulle finde en Kvickly
Og slippe af med min OEM version
som ligger på min recovery DVD og helst vil
pladre hele computeren til med alle mulige programmer

mvh Bjarne

Fra : Zork

Dato : 01-04-06 11:40

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>Gå i Kvikly på søndag og køb dig en XP Home upgrade til 499, findes nok ikke
>billigere, og forskellen på Home og Pro er til normale hjemmebrugere til at
>overse.

Har overvejet det, men der er nu et par features i Pro jeg godt vil have med.

Fra : Rado

Dato : 02-04-06 07:55

On Sat, 1 Apr 2006 11:08:49 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
> [...]

>billigere, og forskellen på Home og Pro er til normale hjemmebrugere til at

Sælger Kvivkly kun den danske udgave, eller kan man også få en engelsk
version?

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-04-06 09:21

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Rado
>
> "The obvious is that which is never seen

Der fik du mig, det ved jeg ikke.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-06 12:04

Rado skrev:

>Sælger Kvivkly kun den danske udgave, eller kan man også få en engelsk
>version?

Der er _kun_ XP home upgrade DK i Kvickly og ingen andre
versioner af Windows.

Ansat i en Kvickly Xtra, men udtaler mig på egne vegne og er uden
økonomisk interesse.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-04-06 23:17

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Der er _kun_ XP home upgrade DK i Kvickly og ingen andre
> versioner af Windows.

Kan man bruge den til at opgradere en 98'er der allerede én gang tidligere
er blevet opgraderet men hvor det færdige resultat nu ikke længere kan
aktiveres?
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-04-06 23:53

Hans Paulin (6310) skrev:

>Kan man bruge den til at opgradere en 98'er der allerede én gang tidligere
>er blevet opgraderet men hvor det færdige resultat nu ikke længere kan
>aktiveres?

Ja, du bør jo nok foretage en helt ny installation og så et
stykke inde i installationen, smide win 98 cd'en i, når du bliver
bedt om det.

Så bliver der tjekket på et par filer 98'eren og så xp-sliven i
igen og fortsætte.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-04-06 00:09

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ja, du bør jo nok foretage en helt ny installation

Ja, pc'en kører med Linux i øjeblikket

> [...]
> bedt om det.
>
> Så bliver der tjekket på et par filer 98'eren og så xp-sliven i

Ja, sådan var det også oprindeligt.

Det var mere om det er 98'eren eller den gamle XP-opgradering der ikke
længere kan aktiveres?
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-06 00:15

Hans Paulin (6310) skrev:

>Det var mere om det er 98'eren eller den gamle XP-opgradering der ikke
>længere kan aktiveres?

Øhh, hvad mener du med aktiveres?

Er det XPs aktivering eller mener du at Windows ikke vil starte?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-04-06 00:22

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Øhh, hvad mener du med aktiveres?

Hmnn - er det ikke dét der sker efter en installation: maskinen forbinder
til MS og aktiveres!?

> Er det XPs aktivering`

Det må være dét!

> eller mener du at Windows ikke vil starte?

Nej, nej - Windows starter fint.

Efter sidste formatering kunne jeg blot ikke aktivere længere.
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-06 05:38

Hans Paulin (6310) skrev:

>Hmnn - er det ikke dét der sker efter en installation: maskinen forbinder
>til MS og aktiveres!?

Jo, og det burde da ikke være noget problem.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-04-06 07:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jo, og det burde da ikke være noget problem.

Okay.

Det er bare for at undgå at jeg betaler 499,- kr. for en(dnu en) opgradering
hvorefter MS fortæller mig at dét kan jeg glemme med den oprindelige 98'er.

Tak for svar
Hans

Fra : Rado

Dato : 02-04-06 23:52

OK, tak.

Fra : Zork

Dato : 01-04-06 11:04

"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote:

>Er du studerende - eller har du studerende børn - koster en XP Pro Upgrade
>(ikke OEM) omkring 700 kr. (Det koster den forresten også selvom man ikke er
>studerende).

Jeg er godt nok en slags studerende, men ikke på en offentligt anerkendt
læreanstalt, så den går nok ikke (det kræver vel noget dokumentation af en
eller anden slags?)

Fra : Åge

Dato : 01-04-06 12:26

> [...]
> læreanstalt, så den går nok ikke (det kræver vel noget dokumentation af en

Nej da. Du bestiller bare. Så får du leveret en helt almindelig Pro Upgrade,
hvorpå der er anbragt en rød etiket...

Fra : joke

Dato : 01-04-06 15:04

> [...]
> Upgrade
> er

> Nej da. Du bestiller bare. Så får du leveret en helt almindelig Pro

Samt a der på cden står akademisk vers.

Fra : Åge

Dato : 01-04-06 15:21

"joke" <jkp6670@hotmail.haderdaspamcom> skrev i en meddelelse

> "Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> Samt a der på cden står akademisk vers.

Det stod der ikke på cd'erne for ½ år siden (cd'er inkl. SP2)...
Men for min skyld kan de sætte en reklame for Linux eller et billede af
Matianne Jelved på cd'en.

Fra : John

Dato : 01-04-06 15:41

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> for min skyld kan de sætte et billede af
> Matianne Jelved på cd'en.

Uhyggelig tanke! :(

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-04-06 11:11

"Zork" <zork@nobig.deal> skrev

> [...]
> noget
> helt tredje? Nogen der ved noget om det?

Et vildt gæt:

Måske Microsoft ved noget om det?...

Claus