MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopiere en harddisk
Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-03-06 18:16

Jeg har lige anskaffet en extern harddisk og ville kopiere hele min harddisk
til den nye som sikkerhedskopi.
Hvordan gør man nu lige det?
Jeg forsøgte, men blev stoppet undervejs pga. filer der blev anvendt af
andet ------- osv.

Hvordan skal man gøre det?

Hilsen
Jørgen

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-03-06 18:20

J. Jørgensen ramte sit keyboard den 31-03-2006 19:15 og fik dette ud af det:
> [...]
> til den nye som sikkerhedskopi.
> Hvordan gør man nu lige det?
> Jeg forsøgte, men blev stoppet undervejs pga. filer der blev anvendt af

Du skal bruge et cloneprogram.

Symantec har lavet et lille smart program, der kan startes fra en
diskette, og som blot kloner harddisken bit for bit.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-03-06 19:04

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Symantec har lavet et lille smart program, der kan startes fra en
> diskette, og som blot kloner harddisken bit for bit.

Hej Benny

Du'er ikke - Det er en nyere PC'er uden diskettedrev.
Skal der bruges et externt program for at foretage en kopiering?
Tak for info.

Hilsen
Jørgen

Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-03-06 20:32

> Du'er ikke - Det er en nyere PC'er uden diskettedrev.
> Skal der bruges et externt program for at foretage en kopiering?
> [...]
Hvorfor ikke bare bruge backup programmet som ligger i Windows, - nemt,
sikkert og ligetil

Michael

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-03-06 21:00

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare bruge backup programmet som ligger i Windows, - nemt,
> sikkert og ligetil
>

> Michael

Hej Michael

Lad mig høre - lad mig høre - det er netop det jeg søger, men jeg har ikke
kunnet finde det.
Hvad - hvor og hvordan?

Hilsen
Jørgen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 31-03-06 23:06

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse
> Lad mig høre - lad mig høre - det er netop det jeg søger, men jeg har ikke
> [...]
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen
Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer
Bjarne

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 31-03-06 23:17

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

Du kunne også bruge en CD
> Lad mig høre - lad mig høre - det er netop det jeg søger, men jeg har ikke
> [...]
Det skal være
Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\guiden overførsel
Bjarne

Fra : J. Jørgensen

Dato : 31-03-06 23:46

"Bjarne Christensen" <virker.ikke@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du kunne også bruge en CD
> Det skal være
> Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer\guiden overførsel

Hej Bjarne
Tak for info.
Der er tale om overførsel fra xp home dk til en extern HD. Det er meningen,
at den skal gemmes som sikkerhedskopi og evt. opstart.
Jeg vil senere prøve hvilke muligheder, der eventuelt vil fungere (har ikke
noget diskette drev som tilsyneladende fordres i det ene tilfælde).
Der er tale om en Medion model MS-7091 Intel Pentium 4, 3,4 Ghz, hvor jeg
har den medfølgende CD, som jeg kan bruge som start CD hvis det hele går
galt.
Udover de medfølgende programmer har jeg en del andre programmer og
billeder, som gerne skulle sikres.
Jeg vil som sagt imorgen prøve hvordan jeg bedst får dette gennemført ved
hjælp af de 2 muligheder du har opgivet mig.

Hilsen
Jørgen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-04-06 00:59

> [...]
> Jeg vil som sagt imorgen prøve hvordan jeg bedst får dette gennemført ved
> hjælp af de 2 muligheder du har opgivet mig.

Hej
Start\Programmer\Tilbehør\Systemværktøjer
Det overfører vist kun dine indstillinger. som jeg har forstået det.
Og så kan man få dem ført tilbage til en ny-eller gen installeret PC
Jeg mener ikke den flytter dine programmer og windows med
over på den eksterne disk.
Denne her Klone som du fik fra John
Kan også brændes på en CD for dem der ikke har et diskettedrev
http://www.snapfiles.com/reviews/HDClone_Free_Edition/hdclonefree.html
Den skal jeg lige prøve i morgen
mvh Bjarne

Fra : J. Jørgensen

Dato : 01-04-06 12:06

> [...]
> over på den eksterne disk.
> Denne her Klone som du fik fra John
> Kan også brændes på en CD for dem der ikke har et diskettedrev

Hej Bjarne
Ovennævnte HDClone er tilsyneladende ikke compatibel med USB 2.0 - Jeg er
ikke helt klar over hvilken betydning det har?
Hilsen
Jørgen

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-04-06 16:35

> [...]
> Ovennævnte HDClone er tilsyneladende ikke compatibel med USB 2.0 - Jeg er
> ikke helt klar over hvilken betydning det har?
Det betyder "bare" at din eksterne Disk vil køre lidt langsommere.
på USB1 speed.
Bjarne

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 02-04-06 10:59

Bjarne Christensen <virker.ikke@invalid.dk> wrote:

> Det betyder "bare" at din eksterne Disk vil køre lidt langsommere.
> på USB1 speed.
> Bjarne
Dvs. 12 Mbps i stedet for 480Mbps dvs. 40x langsommere.. he he

--
Jeg har talt

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 02-04-06 10:59

Michael Nielsen <m.oestergaardSPAM@c.dk> wrote:

> Hvorfor ikke bare bruge backup programmet som ligger i Windows, - nemt,
> sikkert og ligetil

Det er ikke alle windows versioner som har det, f.eks. Home edition har
det ikke..

--
Jeg har talt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-06 11:14

Jo det har http://www.tweakxp.com/article37038.aspx

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 02-04-06 11:26

[92xx] Maciek skrev blandt andet:

> Det er ikke alle windows versioner som har det, f.eks. Home edition
> har det ikke..

Men den findes i Valueadd\NTbackup-mappen på din Windows Home CD-Rom.
Se her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;q302894
--
vh
Ole C

Fra : J. Jørgensen

Dato : 02-04-06 22:31

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men den findes i Valueadd\NTbackup-mappen på din Windows Home CD-Rom.
> [...]

Tak for hjælpen allesammen.
Jeg valgte at installere NTbackup fra XP home CD'en.

Hilsen
Jørgen

Fra : Henning

Dato : 01-04-06 12:48

On Fri, 31 Mar 2006 20:03:42 +0200, "J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk>
wrote:

>"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

>Hej Benny
>
>Du'er ikke - Det er en nyere PC'er uden diskettedrev.

Symantec/Norotn Ghost, kan boote fra CD eller USB-nøgle eller hvad du
nu har.

Fra : John

Dato : 31-03-06 18:54

"J. Jørgensen" skrev i en meddelelse

> Jeg har lige anskaffet en extern harddisk og ville kopiere hele
> min harddisk til den nye som sikkerhedskopi.
> Hvordan gør man nu lige det?

Måske med dette gratis program:
http://www.snapfiles.com/reviews/HDClone_Free_Edition/hdclonefree.html

Mvh John