MS Windows
briani 27239
bedste pakkeprogram?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-03-06 13:28

hej jeg har jo fået en backupdisk hvor jeg har min musik og billeder
men nu tænker jeg at det lige så godt kan være pakket ned for at spare
plads, men jeg har kun winrar 3.20 men kan ikke helt få programmet til
at pakke noget som helst så det fylder mindre ? det burde det da kunne
eller hvad ? nu er jeg helt forviret hvad skal man egentlig ellers
bruge det til ?

findes der programmer der er bedre ? kan min musik og billeder tage
skade af at blive pakket ned og ud igen en dag ? altså kan det miste
data på det ?

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-03-06 23:31

Punish the deed, not the breed wrote:
> [...]
> at pakke noget som helst så det fylder mindre ? det burde det da kunne
> eller hvad ? nu er jeg helt forviret hvad skal man egentlig ellers

MP3 filer, jpg billeder og de fleste video formater kan ikke
komprimeres mere end de er med et pakke program.
De er komprimeret allerede.

> findes der programmer der er bedre ?

Nej

kan min musik og billeder tage
> skade af at blive pakket ned og ud igen en dag ? altså kan det miste
> data på det ?

Nej, filerne er nøjagtig de samme efter at de er pakket ud igen.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-03-06 07:29

>MP3 filer, jpg billeder og de fleste video formater kan ikke
>komprimeres mere end de er med et pakke program.
>De er komprimeret allerede.

ok men hvad er så ideen i at nogle pakker billeder eller mp3 ned som
rar eller zipfiler når det sendes over nettet ?

jeg prøvede og på ca 100mb sparer jeg 1 mb og det er jo ikke meget

Fra : Max

Dato : 30-03-06 07:39

Hej Punish

> ok men hvad er så ideen i at nogle pakker billeder eller mp3 ned som
> rar eller zipfiler når det sendes over nettet ?

Fordi nogle mailprogrammer ikke tillader vedhæftede filer af
forskellig art da de kan indeholde skadelige data.

> jeg prøvede og på ca 100mb sparer jeg 1 mb og det er jo ikke meget

Ofte vil zip eller rar filen faktisk blive større da der jo skal
en header med der fortæller hvad filen indeholder.

Mvh Max

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-03-06 17:06

Punish the deed, not the breed skrev:

>ok men hvad er så ideen i at nogle pakker billeder eller mp3 ned som
>rar eller zipfiler når det sendes over nettet ?

Primært fordi man ikke kan hente en mappe med f.eks. 20 billeder
i, her må man hente hver enkelt fil, altså 20 X download

Når det bliver pakket, så kan man hente alle filerne på en gang
og så samtidig evt. i en mappe, altså 1 X download.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-03-06 19:28

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
>
> Når det bliver pakket, så kan man hente alle filerne på en gang
> og så samtidig evt. i en mappe, altså 1 X download.

Eller det modsatte; at splitte meget store filer (f.ex. film)
over i mindre dele, så de f.ex. kan sendes over email. Her
bruger man ofte .rar formatet.