MS Windows
briani 27239
Logge bruger af XP
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 29-03-06 21:29

I vores Win2003Server domæne har vi en XP-maskine der bruges af flere.
Maskinen er sat op med passwordbeskyttet screensaver. Desværre glemmer
brugerne ofte at logge af, og så har vi et problem når screensaveren
aktiveres.
Derfor eftersøger vi et program der automatisk efter x antal minutter kan
lukke evt. kørende programmer og efterfølgende logge af. Sådan at det bliver
muligt for andre at åbne maskinen med deres logon.
Findes det?
--

Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 30-03-06 10:52

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse

> brugerne ofte at logge af, og så har vi et problem når screensaveren
> aktiveres.

Jeg har nok misforstået dit spørgsmål, men som jeg læser det gør
screensaveren da netop det du ønsker...

Sæt screensaveren til ønsket antal minutter, og sæt hak i "Beskyt med
password"

Når screensaveren aktivers og næste mand skal bruge skærmen, skriver han sit
navn/PW på log-in billedet.
Han bliver spurgt om tidligere bruger skal logges af - og når man svarer ja
til det logger maskinen forrige bruger af og beder om log-in for den nye
bruger.

Siger han nej til at logge forrige bruger af, vil denne stadig være aktiv -
men beskyttet af PW så man ikke kan lave noget i hans navn!

Husk blot at pauseskærmen skal indstilles for hver bruger.

Mvh John

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 30-03-06 15:35

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> aktiv - men beskyttet af PW så man ikke kan lave noget i hans navn!
>
> Husk blot at pauseskærmen skal indstilles for hver bruger.

Om du har misforstået det ved jeg ikke
men - vores sikkerhedsregler tillader ikke hurtigt brugerskift!
Så når screensaveren går i gang, og dermed låser maskinen, så er det kun
Administrator eller den bruger der er logget ind, der kan logge ind igen!
Alternativet er at slukke for maskinen, hvilket jo i det lange løb ikke er
så smart.
Derfor har jeg behovet for en timerfunktion der efter et givet tidspunkt kan
logge af, så andre kan komme til.
Håber det er til at forstå?

Fra : -=JF=- arb

Dato : 31-03-06 08:27

> men - vores sikkerhedsregler tillader ikke hurtigt brugerskift!
Ja, så er min idé ikke meget bevendt.

Så har jeg ikke noget at byde på - andet end "Go' jagt"

Mvh John

Fra : Mike Johnson

Dato : 31-03-06 09:17

To logoff the user after a certain period of inactivity, you may use
the Winexit screensaver which comes with Windows 2003 Resource Kit
tools (free). Download Windows 2003 Resource Kit Tools from
(http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=9D467A69-57FF-4AE7-96EE-B18C4790CFFD&displaylang=en).
It contains the file Winexit.scr [Windows Exit Screen Saver]. Once
installed, reboot the system.

Open C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools
Right-click winexit.scr and choose Install
The Display Properties dialog box appears with the Screen Saver tab
active
The Logoff Screen Saver entry is automatically selected
Click Settings
Select the Force application termination check box to force programs
to quit
In the Countdown for n seconds box, type the value accordingly
In the Logoff Message box, type the message that appears during the
logoff countdown. Click OK.
In the Display Properties dialog box, click Preview.
You see the Auto Logoff dialog box. It displays the logoff message and
the countdown timer.
Click Cancel. Click OK.
The Force application termination option forces programs to quit even
if the programs contain unsaved data. If you do not use this option,
programs that contain unsaved data do not quit and the user is not
logged off.

MJ

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 01-04-06 08:15

"Mike Johnson" <powerviper4(remove this)@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> It contains the file Winexit.scr [Windows Exit Screen Saver]. Once
Thanks a lot. Thats what I needed.

Fra : Mike Johnson

Dato : 01-04-06 13:34

You're welcome

On Sat, 1 Apr 2006 09:14:32 +0200, "Erik M. Nielsen"