MS Windows
briani 27239
PC genstarter efter opdatering fra Microso~
Fra : Mike

Dato : 29-03-06 18:29

Hej.

Efter opdatering fra Microsoft update, genstarter PC`en uafbrudt ca. 30 sek.
inde i opstartsfasen.

Selv ved start i fejlsikret tilstand så genstarter skidtet.

PC`en er købt hos TDC med Win. XP home, der er ikke tale om en piratkopi.

Hvad muligheder har jeg. ???

Mvh.
Mike

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-03-06 18:51

"Mike" <xxxxxxxxxxxx@xx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Selv ved start i fejlsikret tilstand så genstarter skidtet.
>
> PC`en er købt hos TDC med Win. XP home, der er ikke tale om en piratkopi.

Hej
Har du nogen ide om hvilke opdateringer du hentede?
Du fik vel en CD med til din computer.
Prøv evt. at boote fra den og se om du kan køre
en reperation.
mvh Bjarne

Fra : Mike

Dato : 29-03-06 19:32

Hej.

> Har du nogen ide om hvilke opdateringer du hentede?
Jeg går ud fra at det er den meget omtalte validerings update den har
hentet.
Jeg kan dog ikke tjekke det, da den genstarter inden den har nået at starte
helt op.

> Du fik vel en CD med til din computer.
> Prøv evt. at boote fra den og se om du kan køre
> en reperation.
Vil jeg prøve.

Mvh.
Mick

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-03-06 19:48

Mike skrev:

> Jeg kan dog ikke tjekke det, da den genstarter inden den har
> nået at starte helt op.

Så prøv fejlsikret tilstand og slå evt. genstart ved systemfejl
fra på den skærm, hvor du vælger fejlsikret tilstand.

Altså:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/f8_disable_automatic.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 29-03-06 19:04

"Mike" skrev i en meddelelse

> Efter opdatering fra Microsoft update, genstarter PC`en
> uafbrudt ca. 30 sek. inde i opstartsfasen.

Træls..:( Windows prøver forgæves at reparere installationen,
muligvis pga virus angreb.

> Hvad muligheder har jeg. ???

Vi skal ha' stoppet Bills evighedsmaskine! Prøv om du ka' nå
følgende:

Højreklik Denne Computer, vælg Egenskaber> Avanceret> Start og
Genoprettelse> Indstillinger, og _fjern_ flueben i Genstart
Automatisk. Klik ok. Du har hele 30 sekunder..:)

Lykkes processen, skulle du kunne få en fejlmelding, evt ved
genstart.

En fuld virus scanning kan derefter muligvis løse dit problem.

Lidt underholdende læsestof:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20324

Mvh John

Fra : Mike

Dato : 29-03-06 19:35

Hej

> [...]
> Klik ok. Du har hele 30 sekunder..:)
>
> Lykkes processen, skulle du kunne få en fejlmelding, evt ved genstart.
Det får jeg ikke mulighed for, PC`en genstarter inden den har startet helt
op.

> En fuld virus scanning kan derefter muligvis løse dit problem.
Det er ikke en virus, det er Updaten der har skabt problemet.

Mvh.
Mike

Fra : John

Dato : 29-03-06 20:15

"Mike" skrev i en meddelelse

> Det er ikke en virus, .

Ved du vel ikke....der er no'n rigti' go'e no'n derude på det
seneste:

"..Varianter af den kendte Bagle-virus er nu endnu farligere og
sværere at fjerne, fordi forfatteren har gemt den med såkaldt
"rootkit". Nu bør man formatere sin harddisk, hvis man bliver
ramt..."
Link: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26076

> det er Updaten der har skabt problemet

Dén oplevelse har jeg så tilgode...

Glem alt om at reparere den 'puter. Gen-installér, så er der ren
r*v at trutte i.

Mvh John

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 29-03-06 21:06

> Det er ikke en virus, det er Updaten der har skabt problemet.
>
> Mvh.
> Mike
Når du får gang i maskinen igen
så slå automatisk opdatering fra og gør det manuelt
en gang imellem.
Så ved du da i det mindste hvad det er der kommer ind.
Fik du en XP SP2 med eller er det en recovery CD?
mvh Bjarne

Fra : Mike

Dato : 30-03-06 03:02

Hej.

> Fik du en XP SP2 med eller er det en recovery CD?
> mvh Bjarne

Recovery..

Mvh.
Mike

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 30-03-06 07:56

"Mike" <xxxxxxxxxxxx@xx.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Recovery..
> Mvh.
> Mike
Tænkte det nok får du en mulighed for at
reparere med den? eller kværner den hele
showet ind igen?
Er det en SP2 version af vindows der er
på din recovery.
Det er lidt usikkert at gå på nettet uden SP2
Hvis du ikke har en SP2 version kan du hente den her en sjat på ca. 260 Mb.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&DisplayLang=da

mvh / Bjarne