MS Windows
briani 27239
Adgangs kode på xp
Fra : Ricko.

Dato : 27-03-06 11:51

Hej , jeg har sat et par pc op for en vens ven , mit problem består nu i at
det er en lidt tvivlsom betaler , kan jeg gå ind og lave en adgangs kode på
de to pc som gør at den ikke kan startes op før den får koden , og når så
beløbet er betalt slette det igen så alt bare starter op normalt .

--
Ricko.
ricko@livsnyter.com

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-03-06 11:57

Ricko. ramte sit keyboard den 27-03-2006 12:50 og fik dette ud af det:
> [...]
> de to pc som gør at den ikke kan startes op før den får koden , og når så
> beløbet er betalt slette det igen så alt bare starter op normalt .

Du kan lave adgangskode i bios. Så kan maskinen ikke startes op uden den
kode.
Man kan så resette bios med en jumper på bundkortet. Så er koden væk.

.... men det er så slet ikke den rigtige måde at gribe tingene an på.
Hvis du sætter en kode på kan han ikke bruge pc'en, og vil/skal derfor
heller ikke betale for den/dem. Ergo: Du får *aldrig* penge på den måde.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Max

Dato : 27-03-06 12:07

Hej Ricko

> nu i at det er en lidt tvivlsom betaler , kan jeg gå ind og lave en

Den rigtige løsning er at få penge inden man putter arbejde
i sådan en opgave.

Mvh Max

Fra : Ricko.

Dato : 27-03-06 12:53

> Hej Ricko

> Den rigtige løsning er at få penge inden man putter arbejde
> i sådan en opgave.
>
> Mvh Max

Har jeg opdaget , så jeg formatere hele lordet igen , så nu kan han så selv
ordne det hele , bare ærgeligt at jeg ikke gider skille de to pc ad igen
,han har kun tdc modem (haha)

Fra : Henning

Dato : 27-03-06 12:59

On Mon, 27 Mar 2006 13:53:17 +0200, "Ricko." <Ricko@livsnyter.com>
wrote:

> [...]
>ordne det hele , bare ærgeligt at jeg ikke gider skille de to pc ad igen

Han ejer jo stadig de to orignale XP-licenser, du har købt til ham -
dem kan du jo ikke tage fra ham, forudsat han har betalt for dem!

Fra : Ricko.

Dato : 27-03-06 13:09

> Han ejer jo stadig de to orignale XP-licenser, du har købt til ham -
> dem kan du jo ikke tage fra ham, forudsat han har betalt for dem!

Dem kom han selv med , skulle kun samle det ,og instalerere det fordi han
ikke ville betale for alt den tid på nettet , og ikke selv ville samle det .
Så pyt med det nu , den ene er i gang med at være slettet, så det var
det.(af skade bliver man klog)

Fra : Max

Dato : 27-03-06 13:19

Hej Ricko

> slettet, så det var det.(af skade bliver man klog)

men sjældent rig :)

Mvh Max

Fra : Ricko.

Dato : 27-03-06 13:22

> Hej Ricko

> men sjældent rig :)
>
> Mvh Max

HAHA den glemte jeg at få med , men nu glæder jeg mig til at høre hvordan
han får gang i det hele igen ,

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-03-06 13:31

Ricko. skriblede:

> HAHA den glemte jeg at få med , men nu glæder jeg mig til at høre
> hvordan han får gang i det hele igen ,

Pengegriske stodder, er din vens ven ikke
din ven, og i mellem venner ordner man
det vel med vennetjenester :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Ricko.

Dato : 27-03-06 13:34

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Ricko. skriblede:

> Pengegriske stodder, er din vens ven ikke
> din ven, og i mellem venner ordner man
> det vel med vennetjenester :)

Kender ham overhovedet ikke , men sikke da et sprog du har .

Fra : Henning

Dato : 27-03-06 14:14

On Mon, 27 Mar 2006 14:31:14 +0200, "Lars Fragstrup" <not@dk.invalid>
wrote:

>Ricko. skriblede:

>Pengegriske stodder, er din vens ven ikke
>din ven, og i mellem venner ordner man
>det vel med vennetjenester :)

Nope, taler af erfaring. Har hjulpet et par venners venner - hvem er
konstant i røret når deres internetforbindelse er nede, når deres
virusscanner er udløbet, når deres mailprogram hænger osv. Det er
simpelthen ikke besværet værd - ved de til gengæld at det koster x
antal kroner at ringe prøver de selv først!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-03-06 08:00

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

> [...]
> simpelthen ikke besværet værd - ved de til gengæld at det koster x
> antal kroner at ringe prøver de selv først!

Aber, es gibt doch anderen Metoden.

Jeg har en bekendt, der også var træt af, at han skulle lege PC-dokter i
tide og utide, så han begyndte at stille følgende krav:

1. Der skal være en varm pizza MARGHERITA, når han kommer
2. Der skal stå 6 kolde øl i køleskabet
3. Han må ryge, der hvor computeren står
(uanset om det er i soveværelset)

Udover det kostede det ikke noget.

Men prøv selv at gætte, om han fik flere eller færre opkald efter dette

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk