MS Windows
briani 27239
Nybegynder
Fra : Peter Hansen

Dato : 27-03-06 10:11

Har fået en gammel pcer som jeg vil prøve at få liv i men under opstart
skrives der

CMOS cheksum error-default loaded.

Hvad betyder det ? og råd modtages med glæde.

Hilsen
peter

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-03-06 11:00

Peter Hansen ramte sit keyboard den 27-03-2006 11:10 og fik dette ud af det:
> Har fået en gammel pcer som jeg vil prøve at få liv i men under opstart
> skrives der
>
> CMOS cheksum error-default loaded.
>
> Hvad betyder det ? og råd modtages med glæde.

Skift batteriet på bundkortet.
Start maskinen og gå i bios.
Load default indstillingerne, og lav de ændringer, du vil have.

Genstart.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Peter Hansen

Dato : 27-03-06 11:06

Tak for rådet Benny jeg vil fare ned og købe et nyt batteri.

Hilsen
Peter