MS Windows
briani 27239
win 2000 og store diske
Fra : søren forchhammer

Dato : 26-03-06 19:16

Hej

Jeg ser lige, at det var nævnt noget med store diske for XP pro.

Jeg har partitioneret min harddisk til knap 8 gb, og får besked om at hvis
den bliver større, kan det give besævr med bootning.

Hvad er det så lige man eventuelt kan gøre for at udvide denne disk ?
Jeg har ialt 20 GB at tage af.

hilsen søren

Fra : Max

Dato : 26-03-06 19:24

Hej søren

> Jeg har partitioneret min harddisk til knap 8 gb, og får besked om at
> hvis den bliver større, kan det give besævr med bootning.

Jeg har omkring 20 maskiner kørende på Win2K, de har alle harddiske
mellem 20 og 80 GB og har aldrig haft bootproblemer med dem.

> Hvad er det så lige man eventuelt kan gøre for at udvide denne disk ?

Så skal du have fat i et program som f.eks. Partition Magic til at
gøre det med.

Mvh Max

Fra : Finn

Dato : 27-03-06 00:33

Hej Søren,

søren forchhammer wrote:
> [...]
>
> Jeg har partitioneret min harddisk til knap 8 gb, og får besked om at hvis
> den bliver større, kan det give besævr med bootning.

Det forudsættes at dit bundkort/BIOS understøtter de store diske... det
gør de fleste produceret gennem de sidste 5-7 år og for nogle endog
længere tilbage. Opdater evt. BIOS, hvis den mangler det.

Jeg anvender både 160 Gb og 250 Gb diske ifm. boot uden problemer.

Og huske ifm. W2K at få etableret anvendelse af diske > 132 Gb (132 Gb
er max.). Du kan hos Maxtor hente hente et værktøj -
'big_drive-enabler.exe' - en lille fil som ordner det for dig. Herefter
er du også klar til de nyeste 400-500 Gb diske når du kommer dertil

Venlig hilsen
Finn