MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
HD kører tit
Fra : goofy

Dato : 26-03-06 08:51

Hej NG

Min HD er pludselig begyndt at kører meget selvom den ikke
bruges.
Hvorfor ?
Jeg mener at have læst at man kan få Windoes til ar Defrak
når hd har kørt tomgann et stykke tid.
Passer det og hvor ken det evt. slås fra.
Jeg kører med permanent virus og malware beskyttelse
Både OS samt alle programmer er opdateret

På forhånd tak

Steen

Fra : Rado

Dato : 26-03-06 10:20

On Sun, 26 Mar 2006 09:51:29 +0200, "goofy" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Min HD er pludselig begyndt at kører meget selvom den ikke
>bruges.
>Hvorfor ?

Kan muligvis skyldes at indexering af disken er slået til (højreklik
på disken, vælg Egenskaber, og check). Det er dog kun på NTFS diske
denne mulighed findes.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : N/A

Dato : 26-03-06 11:16

Fra : goofy

Dato : 26-03-06 11:16

Hejsa

> Indekseringstjenesten er aktiv, du
> kan slå den fra, ved at gå i Start / Kør og skriv
> C:\WINDOWS\system32\services.msc
> i højre side finder du Indekseringstjeneste
> højrerklikke på den og vælge egenskaber
> her kan du Stoppe den og Deaktivere den.
> Så er der ro i det lille arbejderhjem igen.

Det hjalp desværre ikke, den vejledning du gav der stod den
til manuel, og så prøvede jeg via stifinder og egenskaber og
der stod den " til", ændrede og genstartede, men ingen
forandring.
Hd fiser derudaf

Er der andre muligheder?

Steen

Fra : N/A

Dato : 27-03-06 08:29

Fra : goofy

Dato : 27-03-06 08:29

Hejsa

> Prøv Ctrl + Alt + Del
> Se under processer eventuelt klik på Brugernavn
> for at se om der kører noget du ikke kan genkende.
> Du kan højrerklik på en process og afslut Processtræ
> og på den måde lokalisere hvad der driller.

Har prøvet hvad i har foreslået men uden succes,
men efter en nat hvile, syntes det somom det korer normalt
igen, ærgeligt at jeg ikke fandt ud af hvad der var årsagen

Takker for hjælpen

Steen

Fra : John

Dato : 27-03-06 08:53

"goofy" skrev i en meddelelse

> efter en nat hvile, syntes det somom det korer normalt igen, ærgeligt at
> jeg ikke fandt ud af hvad der var årsagen

Windows møblerer rundt på programmerne, typisk efter en nylig
defragmentering, så de mest benyttede ligger 'forrest i bunken'.

Det er sikkert årsagen..:)

Mvh John