MS Windows
briani 27239
justere computerens ur
Fra : Erik

Dato : 26-03-06 08:23

Hvordan kan man enkelt og sikkert sørge for at computerens tid er justeret
helt korrekt; findes der en Windows kommando hertil, eller bør jeg bruge et
program som fx Atomic Clock Sync

Venlig hilsen
Erik

Fra : L.E.P.

Dato : 26-03-06 08:41

Sun, 26 Mar 2006 09:23:05 +0200, skrev "Erik"
<erikbach-fjerndette-@stofanet.dk> :

> [...]
>helt korrekt; findes der en Windows kommando hertil, eller bør jeg bruge et

Kontrolpanel > Dato og klokkeslæt

eller dobbeltklik på tiden i proceslinien.

På fanen Internettid kan du få Windows til automatisk at justere
tiden.

Hilsen Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 26-03-06 17:14

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Kontrolpanel > Dato og klokkeslæt
>
> eller dobbeltklik på tiden i proceslinien.
>
> På fanen Internettid kan du få Windows til automatisk at justere
> tiden.

Hvordan er det nu man indstiller hvor tit Windows skal opdatere tiden....?

Fra : L.E.P.

Dato : 27-03-06 06:17

Sun, 26 Mar 2006 18:13:30 +0200, skrev "BorreBoy"
<borre@xxxlucasfilm.dk> :

>"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hvordan er det nu man indstiller hvor tit Windows skal opdatere tiden....?

Det tror jeg ikke man ændre. Det sker automatisk hver 7. dag, men man
kan jo altid gøre det manuelt.

Hilsen Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 27-03-06 13:14

> Sun, 26 Mar 2006 18:13:30 +0200, skrev "BorreBoy"
> <borre@xxxlucasfilm.dk> :

> Det tror jeg ikke man ændre. Det sker automatisk hver 7. dag, men man
> kan jo altid gøre det manuelt.

Man kan ændre det i reg.databasen. Kan bare ikke huske hvor...

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 26-03-06 08:41

"Erik" <erikbach-fjerndette-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt korrekt; findes der en Windows kommando hertil, eller bør jeg bruge

Hvis du bruger WinXP er det indbygget.

Fra : J.Jensen 3660

Dato : 26-03-06 08:50

> [...]
>
> Venlig hilsen
> Erik
>
> Svar: Man kan sætte computeren til at justere tiden via internettet.
Det gøres under "Egenskaber for Klokkeslæt"

J. Jensen

Fra : kk

Dato : 26-03-06 09:38

"J.Jensen 3660" <nyhedha( 71T03 Fjern)@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik" <erikbach-fjerndette-@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det gøres under "Egenskaber for Klokkeslæt"
>
> J. Jensen
>Hej,
Der ud over findes et lille program ved navn Dimension 4, som kan ordne det
for sig. Det kan stilles til at starte sammen med Windows, rette uret og
derefter lukke ned indtil næste opstart o.s.v.
Det holder uret korrekt hele tiden.
Har brugt det et stykke tid..
Kan hentes her: http://www.thinkman.com/dimension4/
mvh