MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Anden PC i et vindue?
Fra : John

Dato : 25-03-06 21:30

Jeg har 2 pc-er, er det muligt at den ene styrer den anden og således at den
ene kører helt uden skærm, for eksempel i et vindue på den anden?
Det er mest fordi jeg godt kunne tænke mig at nøjes med 1 skærm.

Jeg bruger XP-Profesional med alle eksisterende opdateringer.

John

Fra : ttoet

Dato : 25-03-06 22:49

Hej John,
"John" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 pc-er, er det muligt at den ene styrer den anden og således at
> den ene kører helt uden skærm, for eksempel i et vindue på den anden?
> Det er mest fordi jeg godt kunne tænke mig at nøjes med 1 skærm.

Hvad med at købe en KVM switch? Så kan du med et enkelt tastetryk (eller
tryk på switchen) skifte mellem PC'erne. Pt. har jeg 3 PC'ere koblet til
samme mus, tastatur og skærm. Jeg kan nu uden problemer køre Win98, Win XP
og Ubuntu linux samtidig uden at skulle flytte mig fra stolen. Er dovenskab
ikke en herlig ting ).

Thoeger

Fra : John

Dato : 25-03-06 23:05

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme mus, tastatur og skærm. Jeg kan nu uden problemer køre Win98, Win XP
> og Ubuntu linux samtidig uden at skulle flytte mig fra stolen. Er

Hej Thoeger

Jo, det er selvfølgelig en mulighed, men hvis man nu også kunne undvære
skærmkortet i den ene..
Kan det ikke lade sig gøre, hvilken KVM switch anbefaler du så?
Jeg anvender også af og til Linux, da den ene pc har både Win Xp, Win 98 og
Mandrake 9 på sine diske. Det er denne jeg ønsker at fjerne skærmkortet fra.
Der opstår sikkert mange problemer med at får alt til at køre uden
skærmkort, men hvis nogen havde en smart løsning (man bliver ofte klogere af
at spørge).
Ellers gør jeg som du siger.

John

Fra : ttoet

Dato : 26-03-06 09:28

Hej John,

> Jo, det er selvfølgelig en mulighed, men hvis man nu også kunne undvære
> skærmkortet i den ene..
> Kan det ikke lade sig gøre, hvilken KVM switch anbefaler du så?

De eneste switche jeg har erfaring med er dem fra TrendNet. Det er til
gengæld også gode erfaringer. Den første jeg havde var en 2-ports ved navn
TrendNet TK205 i. Den har aldrig givet nogen problemer. Da behovet blev
større købte jeg den tilsvarende i 4-ports udgaven (TK400K), og den er lige
så stabil. Der er lige den ekstra dimension at de også er meget billige .
Bl. a. fordi alle kabler følger med i prisen. Hovedparten af andre switches
der tilbydes til en billig penge er uden kabler, eller kun med 2 kabelsæt
(here taler jeg om 4-ports switchene).

Thoeger

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-06 23:11

"John" <taform@c.dk> writes:

> [...]
> Det er mest fordi jeg godt kunne tænke mig at nøjes med 1 skærm.
>
> Jeg bruger XP-Profesional med alle eksisterende opdateringer.

Slå fjernskrivebord til på den ene, og tilgå via
fjernskrivebordsklienten på den anden. Gør svjks præcis det du gerne
vil.

Slå eventuelt "fjernskrivebord" op i hjælpen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : René

Dato : 26-03-06 06:33

> [...]
> vil.
>
> Slå eventuelt "fjernskrivebord" op i hjælpen.

Hej
Lige et tillægsspørgsmål til dette, hvordan forbindes de 2 pc er med
hinanden ?

René

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-03-06 07:33

"René" <renep@adlshome.dk> writes:

> Hej
> Lige et tillægsspørgsmål til dette, hvordan forbindes de 2 pc er med
> hinanden ?

De skal forbindes med netkabel, således at de begge kan gå på
Internettet samtidig. Hvis du ikke har netstik nok, skal du investere
i en lille router.

Husk at give den PC du gerne vil fjernstyre et godt navn, som du har
let ved at skrive når du starter klienten.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : René

Dato : 26-03-06 07:42

> [...]
>
> Husk at give den PC du gerne vil fjernstyre et godt navn, som du har
> let ved at skrive når du starter klienten.

Okay.. Takker
René

Fra : claus b. p.

Dato : 27-03-06 22:58

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> De skal forbindes med netkabel, således at de begge kan gå på
> Internettet samtidig. Hvis du ikke har netstik nok, skal du investere
> i en lille router.

Det er ikke nødvendigt at de kan gå på internettet samtidig. Bare de kan se
hinanden på et lille lokalnet. Dvs. bare et netkort i hver maskine, koblet
sammen med et krydset kabel, og sat op med faste ip-adresser. Har maskinerne
ikke netkort (nok) i forvejen fås sådanne for 50-100kr.
Og, det fungerer rigtig godt, undtagen hvis man benytter seriøse
grafikprogrammer som spil eller video. For så er der intet andet end en KSM
switch der dur.

/Claus

Fra : John

Dato : 28-03-06 21:14

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og, det fungerer rigtig godt, undtagen hvis man benytter seriøse
> grafikprogrammer som spil eller video. For så er der intet andet end en

Hvad er en KSM switch?
Ikke fordi det betyder så meget, da jeg allerede har købt en KVM tingest og
den virker helt fint, men gider du svare vil JEG blive bare lidt klogere,

MVH John