MS Windows
briani 27239
Windows 2000/XP problem
Fra : Thomas

Dato : 25-03-06 12:03

Jeg håber en af Jer kan lokkes til at hjælpe mig med de her problemer, som
jeg både har oplevet på windows 2000 & efterfølgende på xp:
1. 9 ud 10 gange, hvis jeg markerer omkring 20 filer (billeder, rar etc.),
så crasher mit system.
Kan nogen anbefale et scanner-program, der kan lokalisere fejlen eller er
der nogen her der har et godt bud på hvordan problemet opstår?
Synes selv det begyndte da jeg installerede driverne til mit Audigy 2 ZS
lydkort, selvom det er de nyeste drivere. Men jeg er blank mht. hvordan jeg
løser problemet.. :(

Thomas

Fra : Peter

Dato : 25-03-06 13:19

"Thomas" <Thomas@no-email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg både har oplevet på windows 2000 & efterfølgende på xp:
> 1. 9 ud 10 gange, hvis jeg markerer omkring 20 filer (billeder, rar etc.),

Hvad mener du med at dit system crasher?
Genstarter, fryser eller får computeren blå skærm?

Hvis der en blå skærm, der er problemet, så venligst post fejlkoden, hvis vi
skal have en chance for at hjælpe dig.
Du kan selvfølgelig også starte med at køre en ram test, for det kan også
godt være der problemet ligger.

PeterB

Fra : Thomas

Dato : 25-03-06 23:20

> Hvad mener du med at dit system crasher?
> Genstarter, fryser eller får computeren blå skærm?

Jeg får en fejlmeddelelse om at windows har udført en eller anden fejl (skal
nok skrive det mere præcist ned næste gang jeg ser det) & så lukker min
stifinder. Herefter bli'r systemet ustabilt, langsomt & trægt at arbejde med
& jeg er nødt til at reboote.
Mens jeg er i gang, så har jeg en anden fejl, nemlig at min lydkort synes at
forsvinde hvis jeg hører musik, på f.eks. winamp, efter ca. 1-3 timer. Ved
ikke om der er nogen sammenhæng, kom bare lige i tanke om det.

Thomas

Fra : J.Jensen 3660

Dato : 25-03-06 13:25

> [...]
> jeg løser problemet.. :(
>
> Thomas
>Svar: Jeg har Windows XP, og når jeg markerer ca 20 filer
Bliver der pludseligt lavet kopier af de markerede filer, uden at
jeg har bedt om det.
Kan det være en af-art af den omtalte fejl ??.

J.Jensen

Fra : Thomas

Dato : 25-03-06 23:21

> Bliver der pludseligt lavet kopier af de markerede filer, uden at
> jeg har bedt om det.
> Kan det være en af-art af den omtalte fejl ??.

Ingen anelse, min går bare ned i forbindelse med fejlen :(

Thomas

Fra : Rado

Dato : 26-03-06 10:11

On Sat, 25 Mar 2006 13:24:48 +0100, "J.Jensen 3660" <nyhedha( 71T03
Fjern)@pc.dk> wrote:

>Bliver der pludseligt lavet kopier af de markerede filer, uden at
>jeg har bedt om det.
>Kan det være en af-art af den omtalte fejl ??.

Jeg oplever det nogle gange hvis jeg ikke holder musen (eller rettere
trackballen, som jeg bruger) stille, mens jeg markerer. Det har så
vidt jeg kan se noget at gøre med drag and drop. Det sker dog så godt
som aldrig når jeg bruge rmus, da den er langt lettere at holde stille
end trackballen, når man markerer.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern