MS Windows
briani 27239
automatisk opstart af program
Fra : Jan Hastrup

Dato : 25-03-06 09:26

Hej

Jeg har problemer med et program som automatisk starter hver gang jeg
genstarter pc.

Programmet er ikke i "startgruppen", ligesom det heller findes findes, hvis
jeg skriver msconfig og vælger fanen "start".

Hvor ellers i windows xp kan kan angive at et program skal starte ??

Måske i reg.databasen, men hvor ???

mvh.
Jan

Fra : L.E.P.

Dato : 25-03-06 09:56

Sat, 25 Mar 2006 09:26:19 +0100, skrev "Jan Hastrup"
<Jan_hastrup@post.tele.dk> :

> [...]
>jeg skriver msconfig og vælger fanen "start".
>
>Hvor ellers i windows xp kan kan angive at et program skal starte ??

Prøv at kikke i registreringsdatabasen under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Det kan i øvrigt godt være et andet program der starter det. Så hvis
du fortæller os hvad det er for et program det drejer sig om?

Hilsen Lars

Fra : Jan Hastrup

Dato : 25-03-06 10:20

Hej Lars

Tak for svaret ! Har desværre ikke mulighed for at fortælle navn på
programmet som starter op, idet maskinen står på mit arbejde.

Jeg vil prøve at "kigge" i reg.databasen, og vende tilbage såfremt jeg ikke
får løst problemet.

Tak for inputtet, og fortsat go´ weekend !!

mvh.
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 16:39

Jan Hastrup wrote:
> Jeg vil prøve at "kigge" i reg.databasen, og vende tilbage såfremt
> jeg ikke får løst problemet.

Du kan få et temmelig godt overblik over alt hvad der startes automatisk
i din Windows med denne geniale (og gratis) utility:

http://www.sysinternals.com/Utilities/Autoruns.html

-E.G.