MS Windows
briani 27239
Dvale (Hibernation) og genoprettelse af ne~
Fra : Lars HT

Dato : 24-03-06 08:34

Hej

Når jeg lukker min PC (XPSP2) vha. dvale, har den ofte - men ikke altid -
problemer med at genetablere netværket ordentligt:
- IE får ikke hul igennem til hjemmesider.
- Outlook Express får ikke hul igennem til mail/news-servere.
- MSN kan ofte ikke logge på - fejlfinding angiver problemer med DNS - og
"reparér" fungerer fint. Løser også nogle gange problerne med andre
programmers netværksforbindelse.

Nogle gange må jeg dog logge ud og logge ind igen - andre gange helt
genstarte - før at det virker.

Det mærkelige er dog, at f.eks. Skype altid virker efter dvale.

Nogle bud på problemets årsag og løsning?

Lars

Fra : johny møller

Dato : 24-03-06 14:39

Hejsa.
Har også dette problem når jeg sætter min bærbar i dvale.

det er som om den ikke rigtig vil vågne op igen efter dvalen.
mvh
johny

Fra : Lars HT

Dato : 24-03-06 14:53

"johny møller" <hauge@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hejsa.
> Har også dette problem når jeg sætter min bærbar i dvale.
>
> det er som om den ikke rigtig vil vågne op igen efter dvalen.
> mvh

Ja, men det er jo svært at bebrejde den det - har det ofte selv sådan om
morgenen!

Lars

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 24-03-06 16:03

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse news:4423f9d3$0$11698$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Ja, men det er jo svært at bebrejde den det - har det ofte selv sådan om morgenen!

Det er relateret til dit netkort næsten sikkert.
Prøv at kigge på egenskaber for kortet om noget
kan ændres der.
Jeg slap af med problemet efter jeg skiftede mit eksterne
PCI kort ud med den indbyggede LAN på bundkortet.
Har du prøvet med at højreklikke på iconet for netværksforbindelsen
og vælg reparer.

Fra : Lars HT

Dato : 24-03-06 21:20

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> PCI kort ud med den indbyggede LAN på bundkortet.
> Har du prøvet med at højreklikke på iconet for netværksforbindelsen
Tak for svaret - det vil jeg forsøge næste gang!

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 26-03-06 08:08

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> wrote in message

> "Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> wrote in message

> Tak for svaret - det vil jeg forsøge næste gang!

Det ser ud til at virke - tak for svaret!

Lars

Fra : Lars HT

Dato : 29-03-06 10:16

> Det ser ud til at virke - tak for svaret!

Nåh, det gør det så ikke altid alligevel!

Når MSN Messenger heller ikke virker, er det altid DNS-fortolkning, det er
galt med, og jeg kan altid reparere forbindelsen vha. rep.funktionen.

Noget tyder altså på, at det er DNS, som ikke kommer op at køre efter
dvale - er der en generel måde at få dette op at stå - tænker på et lille
program, som kan gøre det samme som MSN gør?

Lars

Fra : Newbie@news

Dato : 24-03-06 20:20

> [...]
> genstarte - før at det virker.
>
> Det mærkelige er dog, at f.eks. Skype altid virker efter dvale.
>
> Nogle bud på problemets årsag og løsning?

Det kunne også være at XP ikke release IP adressen. Afhænger selvfølgelig af
hvordan din opsætning er skruet sammen.
Men jeg har oplevet det samme og ved at release IP kom jeg på.
Hilsen NyBien

Fra : Lars HT

Dato : 24-03-06 21:20

"Newbie@news" <mainemarks at varmmail.com> wrote in message

> Det kunne også være at XP ikke release IP adressen. Afhænger selvfølgelig
> af hvordan din opsætning er skruet sammen.
> Men jeg har oplevet det samme og ved at release IP kom jeg på.
> Hilsen NyBien
Det bliver du nødt til at forklare nærmere!

Lars