MS Windows
briani 27239
Filen thumbs.db hvad gør den
Fra : ck

Dato : 23-03-06 15:06

Den ligger skjult i mapperne, holder den styr på hvad der er i mappen eller
andet? Hvad laver den der

CK

Fra : emj

Dato : 23-03-06 15:37

ck skrev:

>Den ligger skjult i mapperne, holder den styr på hvad der er i mappen eller
>andet? Hvad laver den der

Det er en cachelagring.
Du kan slippe for de åndsvage filer ved i mappeindstilling/VIS at
sætte mærke i "Miniature skal ikke cachelagres"

Gilsen emj

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-03-06 15:50

> Det er en cachelagring.
> Du kan slippe for de åndsvage filer ved i mappeindstilling/VIS at
> sætte mærke i "Miniature skal ikke cachelagres"

tak for det gode fif!
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : ck

Dato : 23-03-06 16:09

--

Ditto her

CK

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-03-06 14:53

emj wrote:

> Det er en cachelagring.
> Du kan slippe for de åndsvage filer ved i mappeindstilling/VIS at
> sætte mærke i "Miniature skal ikke cachelagres"

Til gengæld tager det så noget længere tid at åbne et direktorie
med billeder hvor visningen er sat til Miniature/Thumbnails idet de
små billeder skal genskabes påny hver gang direktoriet åbnes.

Ebbe

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-03-06 15:18

>Til gengæld tager det så noget længere tid at åbne et direktorie
>med billeder hvor visningen er sat til Miniature/Thumbnails idet de
>små billeder skal genskabes påny hver gang direktoriet åbnes.

ok

personligt har jeg alle mine mapper indstillet på detaljer og det har længe
irriteret mig at brænde den thumbs fil med når jeg gemmer billeder... ikke
at det betyder noget, men stadig, kan man fjerne den kan man ligeså godt

Fra : Åge

Dato : 24-03-06 16:10

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
emj wrote:

> [...]

med billeder hvor visningen er sat til Miniature/Thumbnails idet de
små billeder skal genskabes påny hver gang direktoriet åbnes.

Hvad er et direktorie?

Fra : emj

Dato : 25-03-06 03:18

Åge skrev:

>Hvad er et direktorie?

Det engelske ord for de gule mapper, som du ser i stifinder.
Hilsen emj

Fra : L.E.P.

Dato : 25-03-06 07:41

Sat, 25 Mar 2006 03:17:44 +0100, skrev emj <emj@> :

>Det engelske ord for de gule mapper, som du ser i stifinder.
>Hilsen emj

I en fordansket udgave

Hilsen Lars

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 25-03-06 12:58

L.E.P. skriblede:

> I en fordansket udgave

Hvad er det så i en *farveblind* udgave :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Åge

Dato : 25-03-06 20:54

"L.E.P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

> I en fordansket udgave

Nå. Jeg troede, det hed 'Folder' på engelsk.

Fra : emj

Dato : 26-03-06 07:17

Åge skrev:

>Nå. Jeg troede, det hed 'Folder' på engelsk.

Det ændrer ikke på, at det er de gule mapper i stifinder, der menes,
når der skrives directory.
Jeg har ikke forsøgt at oversætte ordet til dansk klÅge
Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-06 12:46

emj skrev:

>Det engelske ord for de gule mapper, som du ser i stifinder.

Så er det jo altså lige at kunne stave rigtigt, det var det, der
blev gjort grin med.

Det hedder directory/directories.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-03-06 12:16

> Det hedder directory/directories.

søger man på direktorie dukker der masser af hits op... ikke at jeg bruger
ordet, men nogen gør åbenbart.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-06 14:23

sniper_Nolight skrev:

>søger man på direktorie dukker der masser af hits op... ikke at jeg bruger
>ordet, men nogen gør åbenbart.

Det bliver da ikke mere rigtigt af, at andre heller ikke kan
stave.

Der står også på Google:

»Mente du: directory«, de første har heller ikke noget med en
windowsmappe at gøre.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-03-06 18:35

> Det bliver da ikke mere rigtigt af, at andre heller ikke kan
> stave.

sure, skriver bare hvad jeg ser.. jeg bruger det som sagt heller ikke, men
jeg vidste godt hvad der blev ment.

Fra : Steen Thom.

Dato : 27-03-06 15:40

On Sat, 25 Mar 2006 03:17:44 +0100, emj <emj@> wrote:

> [...]

Directory, forkortet dir, bruges i DOS,
i windows kaldes det folder / foldere / folders / mapper / ..........

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-06 18:52

Steen Thom. skrev:

>i windows kaldes det folder / foldere / folders / mapper / ..........

Først fra Win 95/NT 4.
så ryger du på min ignoreringsliste.