MS Windows
briani 27239
IE har cachet noget den ikke burde
Fra : Søren

Dato : 23-03-06 12:34

Jeg køre med WinXP+SP2 med IE6.

Jeg har en Exchange server, som tidligere har kørt på nogle andre porte -
port 81 og port 444 istedet for 80 og 443. Nu køre min Exchange på standard
porte og der er ingen problemer med den, hvis jeg tilgår OWA fra en helt ny
maskine. Men... de maskiner (3 styk), som jeg tidligere tilgået den "gamle"
Exchange, de bliver periodisk redirigeret hen til port http: på port 81
istedet for at køre videre på https: på port 443! Dette forstår jeg ikke!
Jeg har prøvet at cleare alt i IE (cache, history og cookies m.v.) og jeg
har prøvet at afinstallere diverse plugins m.v. Jeg har nu her rent faktisk
afinstalleret hele IE, men den formår dog stadigt at starte op.

Spørgsmålet går ikke så meget på hvorfor den redirigere hen til port 81
(dette fejler), men mere hvordan nulstiller man IE fuldstændigt og aldeles!?
Der må jo tydeligtvis være ét eller andet på den lokale PC mht. IE som gør,
at den periodisk fejler, eftersom det virker perfekt på en helt ny maskine
som ikke har været koblet op til webstedet før.

Alternativt ville jeg jo så evigt gerne bruge en anden browser, men Exchange
er unægteligt knyttet sammen med IE

Fra : jda

Dato : 26-03-06 23:39

Thu, 23 Mar 2006 12:33:49 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Søren sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> [...]
> som ikke har været koblet op til webstedet før.
>
> Alternativt ville jeg jo så evigt gerne bruge en anden browser, men Exchange

Prøv med Ctrl + F5 Det tvinger IE til at lave en fuldstændig reload af
siden. Exchange bruger i øvrigt et dhtml ActiveX-object i IE, dhtmled.ocx
Hvis det mangler eller er deaktiveret kan du kun køre basisversionen lige
som f.eks. Firefox
--
Jakob

Fra : Søren

Dato : 27-03-06 09:36

> [...]
> Hvis det mangler eller er deaktiveret kan du kun køre basisversionen lige

Så simpelt er det desværre ikke. Jeg har også haft afinstalleret alle
extensions jeg kunne finde som har tilknytning til IE (f.eks. Java m.v.).
Anyway, jeg har opgivet at finde fejlen. Nødløsningen er blot at trykke
Refresh, da siden derefter vises fint og når jeg en gang får ominstalleret
mine tre Windows maskiner, så vil det virke korrekt på disse.