MS Windows
briani 27239
Sata2 og Ghost Boot disk
Fra : Klaus

Dato : 22-03-06 15:30

Hvorfor virker min ghost boot-cd ikke, efter at jeg har fået sata2 disk?

Fra : Henning

Dato : 22-03-06 18:36

On Wed, 22 Mar 2006 15:30:25 +0100, "Klaus" <klaus@danbonet.dk> wrote:

>Hvorfor virker min ghost boot-cd ikke, efter at jeg har fået sata2 disk?

Kun disk eller har du også fået ny controller?
Definer venligst "virker ikke"?

Fra : Klaus

Dato : 22-03-06 18:53

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Kun disk eller har du også fået ny controller?
> Definer venligst "virker ikke"?

Både disk og controller.
Ghost hænger under opstart og kan ikke se disken, som er opdelt i 4
partioner

Fra : Henning

Dato : 22-03-06 21:02

On Wed, 22 Mar 2006 18:53:15 +0100, "Klaus" <klaus@danbonet.dk> wrote:

>"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Både disk og controller.
>Ghost hænger under opstart og kan ikke se disken, som er opdelt i 4
>partioner

Der indlæses ikke driver til din nye controller - derfor Du må lave
en ny bootcd med de rigtige drivere på. Selv om du får Ghost til at
virke vil du stadig få blue screen ved opstart af Windows, idet den
heller ikke kender din controller.

Fra : Klaus

Dato : 23-03-06 22:50

> [...]
> en ny bootcd med de rigtige drivere på. Selv om du får Ghost til at
> virke vil du stadig få blue screen ved opstart af Windows, idet den

Vil det sige at jeg skal brænde Chipset driver med på boot-cd'en.
Image-filen plejer jeg bare at læggpå et andet drev, så det skulle da ikke
være noget problem at starte windows op efter at have dompet eller loadet
imaget.

Fra : Henning

Dato : 23-03-06 23:23

>Vil det sige at jeg skal brænde Chipset driver med på boot-cd'en.
Det vil sige du skal lave en ny bootcd, hvor den rigtige driver
indgår, ja.
>Image-filen plejer jeg bare at læggpå et andet drev, så det skulle da ikke
>være noget problem at starte windows op efter at have dompet eller loadet
>imaget.

Plejer virker jo ikke mere nu, hvor du har skiftet controller.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-03-06 21:24

> [...]

>Både disk og controller.
>Ghost hænger under opstart og kan ikke se disken, som er opdelt i 4
Hvilken version af ghost ?

/Hans

Fra : Klaus

Dato : 23-03-06 22:51

> Hvilken version af ghost ?
>
> /Hans

Det er ghost 2003 og bundkortet er asrock K8NF4G-SATA2