MS Windows
briani 27239
Task Scheduler i windows ?
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 22-03-06 15:25

Hej alle

Findes Task Scheduler i Windows 2K / XP eller findes den kun i server
versionerne ?

/Thomas

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-03-06 15:42

> Findes Task Scheduler i Windows 2K / XP eller findes den kun i server
> versionerne ?

tryk <WIN> + E (starter Explorer / stifinderen)
tryk på plusset ud for 'kontrolpanel'
Her findes 'Planlagte opgaver' i DK versionen

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 22-03-06 16:09

> tryk <WIN> + E (starter Explorer / stifinderen)
> tryk på plusset ud for 'kontrolpanel'
> Her findes 'Planlagte opgaver' i DK versionen

Det var mere den Service der hedder Task Scheduler .....
Jeg har et program der kræver den, og jeg kan ikke finde den under services
(som der bliver henvist til) på min Win2k Client.
(Kan det være fordi Servicen hedder noget andet i DK versionen af Win2k
Client ?)

/Thomas

Fra : ///M

Dato : 22-03-06 16:32

Thomas Thomsen wrote:

> [...]
> services (som der bliver henvist til) på min Win2k Client.
> (Kan det være fordi Servicen hedder noget andet i DK versionen af

Ja, den hedder planlagte opgaver - og den engelske hedder også scheduled
tasks - ord-bytteri på højt plan :)
Du kan starte servicen fra explorer vinduet i menuen Advanced, men hvis den
ikke eksisterer så skal du nok lede under add/remove program | windows
components. Umiddelbart mener jeg dog den er inst. fra start af.

///M

Fra : Edmund

Dato : 22-03-06 18:17

Thomas Thomsen wrote:

> Jeg har et program der kræver den, og jeg kan ikke finde den under
> services

I WinXP står der Opgavestyring under services

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 23-03-06 08:29

> I WinXP står der Opgavestyring under services
>

> --
> Mvh Edmund

Jeg tror det var den jeg manglede.
Thx.