MS Windows
briani 27239
WinXP og nyt bundkort
Fra : Erik

Dato : 20-03-06 21:43

Hejsa

Skal skifte mit gamle bundkort. Ved godt at det er bedst, at starte helt
forfra med WinXP. Det okker jeg ikke ligge pt

Skal repaer WinXP først eller installer de nye bundkort driver først?

På forhånd tak
Erik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-06 21:59

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfra med WinXP. Det okker jeg ikke ligge pt
>
> Skal repaer WinXP først eller installer de nye bundkort driver først?

Hvis du har mulighed for det, bør du fjerne de gamle drivere først. Dernæst
kan du også fjerne grafikkortdriveren, da den også bliver ødelagt ved
reparationen. Afinstaller evt. antivirusprogrammer, da de også kan driller.
Herefter skifter du bundkort og kører din reparation.
Jeg tvivler meget på, at du vil kunne lægge de nye mb drivere ind før du har
sat bundkortet i, da driveren normalt vil lede efter chipset mm. under
installationen, og hvis ikke den finder det rette, vil den nægte at lade sig
installere.

Kurt

Fra : John

Dato : 22-03-06 18:39

> [...]
> forfra med WinXP. Det okker jeg ikke ligge pt
>
> Skal repaer WinXP først eller installer de nye bundkort driver først?

Jeg skiftede bundkort og kørte rep. med skiven,
dette har jeg gjort med 2 maskiner uden prob.
Hilsen John

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 22-03-06 18:11

Erik wrote :
> [...]
> forfra med WinXP. Det okker jeg ikke ligge pt
>
> Skal repaer WinXP først eller installer de nye bundkort driver først?

Kør SysPrep inden du skifter bundkortet:
http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/winxp.htm

/klaus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-03-06 20:37

Klaus Jørgensen wrote:
> Kør SysPrep inden du skifter bundkortet:
> http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/winxp.htm

NEJ!
Skift bundkort og boot derefter op på XP CDen og start en
reparation, det giver ingen mening at lave en reparation først -
så skal den i hvert fald laves igen efter skift af bundkort.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 23-03-06 20:21

Mikael Nørrelund Andersen wrote :

> [...]
> giver ingen mening at lave en reparation først - så skal den i hvert fald

SysPrep er ikke en reparation - den fortæller bl.a. bare Windows at der
skal køres en minisetup efter genstart. Dette er jo netop formålet når
man skal ghoste et standard image ud til maskiner med forskellige typer
hardware.

/klaus

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-03-06 17:48