MS Windows
briani 27239
Installation af XP
Fra : Jørgen

Dato : 18-03-06 22:56

Hej

Jeg er igang med at installere windows XP på min Compaq 5726 - men midt
imens den står og kopierer filer over på harddisken - og er nået til 60% -
så får jeg "blå skærm".

Jeg har prøvet et par gange - men når ikke lige langt hver gang - men den
bryder ned imens den kopierer filer.

Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre?

Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-03-06 01:02

Den Sat, 18 Mar 2006 22:55:46 +0100, skrev Jørgen :

> Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre?

Fortælle os hvilken fejl der er beskrevet på din "blå skærm".

--
Kent Oldhøj

Fra : Jørgen

Dato : 19-03-06 11:28

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Fortælle os hvilken fejl der er beskrevet på din "blå skærm".
>
> --
> Kent Oldhøj

Jeg har fået en del forskellige - men de indeholder allesammen et spørgsmål
om der er tilføjet ny hardware - det har jeg tænkt kan være ligegyldigt når
det er en ny-installation - men nu har jeg læst her i gruppen at mange har
problemer med USB-diske og andet USB udstyr - så nu har jeg pillet mit
USB2.0 kort ud - og er klar til at prøve igen.

Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 19-03-06 13:07

"Jørgen" <buh@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen at mange har problemer med USB-diske og andet USB udstyr - så nu
> har jeg pillet mit USB2.0 kort ud - og er klar til at prøve igen.

Hej igen

Nu har jeg fået en ny fejlmeddelelse: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Den bliver jeg ikke klogere af - er der nogen derude der gør?

Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : Nicolai

Dato : 19-03-06 15:04

"Jørgen" <buh@webspeed.dk> wrote in message

> Nu har jeg fået en ny fejlmeddelelse: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
>
> Den bliver jeg ikke klogere af - er der nogen derude der gør?

Google er din ven i nøden, næsten altid.

http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm

Fra : Peter

Dato : 19-03-06 19:15

"Jørgen" <buh@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

..
> Nu har jeg fået en ny fejlmeddelelse: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Det kan være rester fra f.eks et antivirusprogram, der ligger i din master
boot sektor (MBR)

Er din harddisk formateret i FAT32, kan du bruge f-disk med kommandoen
"fdisk /MBR"

Er din harddisk formateret i NTFS, kan du bruge din WinXP installations
disk. Ved første skærmbillede, vælger du reparer. Derefter kan jeg ikke
huske kommandoen, men mener det er noget med restore MBR.

PeterB

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 19-03-06 21:14

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev:

>"Jørgen" <buh@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>
>.
>>
>Det kan være rester fra f.eks et antivirusprogram, der ligger i din master
>boot sektor (MBR)

Den har jeg li'godt aldrig hørt før.
Har du dokumantation eller links?
Det er korrekt at STOP-fejlen kan opstå hvis man har antivirusprogrammer
kørende, men at der skulle være rester i MBR?

De gange jeg er stødt på fejlmeddelelsen har det været hardwareproblemer
(f.eks. RAM /bundkortinkompatibilitet) eller driverkonflikter.

Se evt.
http://aumha.org/win5/kbestop.htm
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Henning

Dato : 19-03-06 22:01

On Sun, 19 Mar 2006 21:13:39 +0100, Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk>
wrote:

>Den har jeg li'godt aldrig hørt før.
>Har du dokumantation eller links?
>Det er korrekt at STOP-fejlen kan opstå hvis man har antivirusprogrammer
>kørende, men at der skulle være rester i MBR?

Bios kan være sat til at stoppe for ændringer i MBR - kunne det være
det der tænkes på?
Ellers fjern diverse indstikskort og installer på en "barberet" pc.
Efter installation isættes kortene eet ad gangen.

Fra : Peter

Dato : 20-03-06 13:24

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Den har jeg li'godt aldrig hørt før.

Nu kan der jo sikkert skrives tykke bøger om alt det du aldrig har hørt før

Du bliver nød til at tro mig, for jeg gider ikke finde links, der bekræfter
min påstand, men kan dog tilføje, at jeg så sent som i sidste uge, oplevede
nøjagtig det samme problem, som Jørgen.
En cleaning af MBR, klarede problemet, og Win XP, kunne installeres uden
problemer, og det er ikke første gang. Kan i øvrigt tilføje, at på den
pågældende computer, havde ejeren eksperimenteret med antivirus programmerne
F-prot, Avast, Kaspersky, Panda, Norman og Norton antivirus.
Et af disse havde efterladt et eller andet i MBR sektoren.

PeterB

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 20-03-06 17:16

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Nu kan der jo sikkert skrives tykke bøger om alt det du aldrig har hørt før

Det kan der sikkert.

> [...]
>F-prot, Avast, Kaspersky, Panda, Norman og Norton antivirus.
>Et af disse havde efterladt et eller andet i MBR sektoren.

Ja, du har ret. Efter en gang googling fandt jeg
http://www.cknow.com/vtutor/FDISKMBR.html

hvor der står:
Some antivirus (or general "system integrity") software may have loaded
a special MBR to allow itself to check for possible MBR infection/change
attempts.

Så det kan forekomme.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Calle.

Dato : 20-03-06 00:34

Jørgen wrote:
> [...]
> den bryder ned imens den kopierer filer.
>
> Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre?

du har nok uoriginale ram i din maskine. Det har jeg ihvertfald oplever på
compaq maskiner. Med 98 er den ligeglad, men XP er ikke

--
**** Calle. ****