billede upload til DB
Fra : Thomas gade

Dato : 03-06-06 18:44

Er der en der har et link til en super nem tutorial der viser hvordan
man laver en super simpel billedeupload til en DB?

Jeg har kigget på nettet og fundet en del tutorials om emnet, men de
fleste har for mange andre funktioner med, og så bliver det for svært
for en begynder.

Det skal være super nemt, i hvert fald så nemt og simpelt som det kan gøres.

--
Mvh Thomas

Fra : Christian Joergensen

Dato : 04-06-06 09:57

Thomas gade <placeit-fjern-@gmail.invalid> writes:

> [...]
> for en begynder.
>
> Det skal være super nemt, i hvert fald så nemt og simpelt som det kan gøres.

Hvad er problemet? At laese den uploadede fil? At finde ud af felttypen
der skal benyttes i databasen? At konstruere en forespoergsel med indholdet
fra filen?

Du maa vaere lidt mere specifik. Forklar hvad du har proevet :)

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Thomas gade

Dato : 04-06-06 20:14

Christian Joergensen wrote:

> [...]
> fra filen?
>
> Du maa vaere lidt mere specifik. Forklar hvad du har proevet :)

Jeg har ikke rigtigt prøvet noget. Jeg har kigget på flere eksempler på
hvordan det gøres. Men de indeholder altid mange flere funktioner end
bare upload funktionen det være sig sikkerhed etc. Og så bliver det
uoverskueligt at gå igan med - synes jeg.

Jeg vil bare gerne lære at uploade et billede til en DB (mysql) via en
formular og ikke andet (til at starte med).

Såe ingen problemer bortset fra et stort hul i min viden

--
Mvh Thomas